Причината е в малкото полети особено в есенно-зимния сезон

Парламентът и правителството спешно да преразгледат концесията на летището в Бургас. За това настояват местните власти в 13 общини в Бургаска област. Туристическият бранш и кметовете там поискаха среща с областния управител заради намалените полети от и до летище Бургас, за сметка на това във Варна, особено в есенно-зимния сезон.

От Съюза на собствениците в „Слънчев бряг” излязоха с писмо до премиера и всички ангажирани министерства, в което настояват държавата да упражни влияние върху работата на концесионера, който оперира двете летища.

За проблемите с полетите на летището в Бургас, особено през зимния сезон, от туристическия бранш алармират вече втора година, а след информацията за планов ремонт на пистата се стигна дори до предложения държавата да преразгледа концесионния договор на фирмата, която стопанисва двете най-големи морски летища у нас - във Варна и Бургас. За следващата седмица е насрочена среща при областния управител, на която да бъдат набелязани конкретни действия за разрешаването на проблема. От фирмата-концесионер категорично отричат да дават превес на летището във Варна за сметка на това в Бургас.

От днес: Затварят временно летище Бургас

Негодуванието на местната власт и туристическият бранш срещу работата на концесионера на Летище – Бургас е от години. Концесионерът управлява летищата в Бургас и Варна по силата на 35-годишен договор.

„Има сериозен проблем с липсата на полети извън летния туристически сезон и той е от доста години. Може би досега сме провели повече от 15-20 срещи със самия оператор и с авиокомпании”, заяви Димитър Николов, кмет Бургас.

„Есента си направих труда да преброя дестинациите, до които се лети от Варна и те са 18. От Бургас се лети само до Лондон”, заяви Янчо Парушев, член на УС на Съюза на собствениците в „Слънчев бряг”.

„Възмутен съм от факта, че концесионерът първо е решил две летища да концесионира, които по една или друга причина са съперници. И второ, че този концесионер не отчита факта, че ние сме най-голямата и най-добрата дестинация в България”, заяви Веселин Налбантов, зам.-председател на БХРА.

„Наистина остава едно впечатление, че концесионерът на двете морски летища не полага достатъчно усилия за развитие на бургаското”, заяви областният управител Пламен Янев.

Позицията на концесионера е, че дали да има полети от и до Бургас решавали авиокомпаниите.



„Авиокомпаниите могат да бъдат насочвани от самия оператор. Самият оператор има достатъчно лостове, включително финансови и административни. Той е спечелил концесията да развива летището, а не да го капсулова в 3-4 месеца в годината”, заяви кметът Димитър Николов.

„Просто не си правят труда да разработят Летище- Бургас през зимата”, смята кметът на Поморие Иван Алексиев.

Напрежението ескалира преди новия туристически сезон.

„Всичко това се взриви от едно изказване на д-р Кванте, на един форум преди 2 седмици, че март месец летището излиза в ремонт, а догодина - 2025-а, в 6-месечен планов ремонт. Това дойде като гръм от ясно небе, не само за бизнеса, а за целия регион”, коментира Иван Алексиев.

От „Фрапорт” заявиха, че имат проект за пълна рехабилитация на пистата, но той не е преминал съгласуване с държавните органи. Уверяват, че ако ремонтът започне, той ще е извън активния сезон.

А бизнесът настоява за намеса на държавата.

„Това получавате, когато има липса на целенасочена и последователна държавна политика по отношение на авиационния транспорт на летищната инфраструктура”, коментира Теодор Пастърмаджиев, член на УС на Съюза на собствениците в „Слънчев бряг”.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase