Снимка: iStock
Това сочат данни, предоставени от шест компании
Независимите компании в ЕС, поддържащи браузъри, регистрират увеличение в броя на потребителите си през първия месец след влизането в сила на новите правила за дигиталния пазар (Digital Markets Act), предаде „Ройтерс”, позовавайки се на данни от шест компании.
По силата на тези промени технологични гиганти като Google, Microsoft и Apple бяха принудени да улеснят възможностите на потребители да преминават към техни конкуренти.
В мобилните устройства на „Андроид” основният заложен браузър е „Хром”, а в тези на Apple – „Сафари”, което ги прави господстващи на пазара. Благодарение на новите европейски правила обаче и други браузъри вече намират път към потребителите.
Кой е българинът, който стана вицепрезидент на Viber
Базираният в Кипър Aloha, например, посочва, че през март ползващите го в ЕС са се увеличили с 250%. Създаден през 2016 г., браузърът има 10 милиона потребители средно месечно и печели през платен абонамент, а не чрез продажби на реклама.
„Преди ЕС беше нашият четвърти пазар, сега вече е втори”, казва главният изпълнителен директор на Aloha Андрю Фрост Мороз.
Норвежките Vivaldi и Opera, германският Ecosia и базиранитe в САЩ Brave и DuckDuckGo, който има около 100 милиона потребители, също отчитат ръст при ползващите ги.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase
Редактор: Маргарита Стоянчева