Видео: Voice of America/Снимка: iStock
Това е дело на Националната авиокомпания на страната
Националната авиокомпания на Кения разработва иновативен начин за производство на гориво. Целта е както да се намали пазарната му цена, така и да се ограничи замърсяването, причинено от пластмасата. Колко устойчив обаче е този нов метод, отговорите търси Voice of America.
Неконтролираното изхвърляне на пластмаси в Кения допринася за увеличаването на замърсяването на околната среда. По-голямата част от пластмасовите отпадъци все пак успява да стигне до сметищата, където вече се превръща в гориво. Изхвърлените пластмасови отпадъци се раздробяват и се поставят в специален бункер. Под въздействието на топлина те се преработват до масло, което след това се рафинира до дизелово гориво за наземни превозни средства.
Главният оперативен директор на Кения казва, че ежедневно се произвеждат поне 1000 литра гориво.
Според учените дизеловото гориво, произведено от пластмасови отпадъци, е по-неефективно от обикновеното. То отделя повече вредни емисии и е по-лесно запалимо.
В същото време доставките и цените на петрола остават все така нестабилни, а Кения е страна, която почти не произвежда суров петрол. Затова експертите смятат, че създаването на алтернативни горива е от решаващо значение.
След 140 години: Край на тока от въглища във Великобритания
Замърсяването с пластмаса продължава да бъде сериозен проблем в Кения, дори след като страната по ангажимент да стимулира рециклирането. Доклад сочи, че 92% от пластмасовите отпадъци не се изхвърлят, събират или рециклират по правилния начин.
Заводът за производство на дизелово гориво е проектиран от кенийски инженери и е първият по рода си в страната. Представители на авиокомпанията заявяват, че местното производство на този тип гориво намалява разходите и замърсяването с пластмасови отпадъци, посочват от VOA.
Редактор: Цветина Петрова