Те свикаха извънредно заседание на ресорната комисия

Депутатите решиха да започнат спешни законодателни промени, за да ограничат пътния травматизъм. За целта народните представители свикаха извънредно заседание на ресорната комисия в парламента.

Председателят на Комисията по транспорт Кирил Добрев отбеляза, че са проведени десетки срещи с неправителствени организации по повод войната по пътищата. „Промените, които ще бъдат въведени, са ограничения на скоростта и наказанията да влизат в сила веднага“, уточни той.

Решението да се намали пътният травматизъм е в камерите на тол системата. Това заяви в кулоарите на парламента лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. По думите му за 1300 години България никога не се е славила с добри пътища, а през последните четири „една лъжица асфалт не се е положил”, освен столичната улица „Опълченска”. „Тол системата може да дисциплинира водачите – и за средна скорост, и за претоварване”, отбеляза Борисов. Според него трябва да има дебат, защото много хора ще бъдат недоволни, че няма да могат да шофират с превишена скорост. „Спомням си какъв ужас беше като се въведе задължителното поставяне на обезопасителни колани. Сега всички са свикнали. Ние имаме една от най-добрите тол системи в Европа, която има огромна възможност да дисциплинира трафика. Като се включат пътните полицаи и мерки, които премиерът Желязков обяви – съм убеден, че ще има резултат”, каза още лидерът на ГЕРБ.

От ПП-ДБ обаче преди промените настояха за оставката на шефа на Агенция „Пътна инфраструктура” – инж. Йордан Вълчев. „Настояваме министърът на регионалното развитие Иван Иванов да освободи незабавно председателя на УС инж. Йордан Вълчев. Причините са разпространяване на невярна, заблуждаваща и подвеждаща информация относно състоянието на републикански път I-3, в участъка между селата Телиш и Радомирци, на който на 31 март беше загубен един човешки живот на едно българско дете”, заяви Андрей Цеков в кулоарите на Народното събрание.

„Очакваме, че полицаите ще бъдат изслушани следващата седмица, но може би ще им бъде указан натиск какво да заявят. Това отлагане днес, след като можеше да дойде зам.-министър, го считаме като опит да се прикрие информация“, подчерта депутатът от коалицията Божидар Божанов. Според него всеки, за когото се докаже, че има вина за инцидента, при който загина Сияна, трябва да подаде оставката си.

От „Възраждане” подходиха по-радикално. „Трябва да има съд и затвор за всички, за министър-председателя включително, за престъпно бездействие за тези кратери, които всеки ден отнемат човешки животи. Това ще продължава да се случва, докато правителството си прави кризисен пиар”, смята Петър Петров.

Лидерът на „ДПС - Ново начало” призова трагедията да не се използва политически. Според Делян Пеевски разследването на катастрофата, при която загина 12-годишната Сияна, трябва да приключи, за да стане ясно кой е виновен. „Призовавам разследващите спешно да излязат и да кажат кой е виновен за тази трагедия и за всички други. Ако се установи вина, тогава може да има и политическа отговорност. В момента политиците злоупотребяват с една трагедия”, посочи още той.

Последваха взаимни обвинения между ППДБ и ДПС-Ново начало. "Корупцията убива, докато имаме хора като Иван Мирински, които се разхождат напред назад и определят коя фирма да печели коя поръчка. Иван Мирински е бившия шеф на „Водстрой” – компания, свързана с Пеевски”, заяви съпредседателят на ПП Кирил Петков.

А лидерът на „ДПС – Ново начало” Делян Пеевски отговори: „Човекът, който е брокерът на всички пътища,  е Андрей Цеков и неговото семейство. Брокерът е Андрей Цеков. Проверете какво е извършвала жена му и докато е министър на какво е била консултант тя”.  

От МЕЧ директно заявиха, че внасят втори вот на недоверие към кабинета. Този път той ще е на тема корупция. Подкрепа имат от „Възраждане” и „Величие”.

„И с гласувания бюджет и първите действия на правителството, свързани с разходването му,  е ясно, че в този кабинет има заложен тежък корупционен елемент”, категоричен е лидерът на МЕЧ Радостин Василев

ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА: МЕРКИТЕ НА ДЪРЖАВАТА. ВСИЧКО ПО ТЕМАТА ЧЕТЕТЕ ТУК