Снимка: БГНЕС
Това коментираха независими експерти...
Грешка на екипажа е основната причина за корабокрушението на италианския пътнически кораб \"Коста Конкордия\" край бреговете на остров Джильо.
Това потвърдиха пред кореспондента на ИТАР-ТАСС в Италия редица специалисти, сред които и командир на пътнически лайнер. Властите се въздържат от коментари с довода ,че първо трябва да се направи подробно разследване.
Арестуваният по искане на прокуратурата командир на лайнера Франческо Скетино, който е опитен капитан, поясни, че корабът попаднал на \"скали, които не са обозначени на навигационните карти\". На свой ред опровержение на версията, че плавателният съд се е отклонил от курса, който \"се използва 52 пъти в годината\", направи Джани Онорато, генерален директор на компанията \"Коста крочере\", която притежава кораба заедно с още 14 подобни презокеански лайнери. Впрочем компанията е лидер в морския туризъм.
Но според независими експерти аварията е станала заради \"човешкия фактор\". \"Трудно е да сбъркаш при наличието на цялата тази техника, с която са оборудвани съвременните презокеански пътнически лайнери – радари, дхи-пи-ес системи\", сподели един от експертите.
В същото време той изтъкна, че командирът е реагирал \"много професионално\". \"Осъзнавайки сериозността на ситуацията с повредения корпус на кораба, той извърши маневри, за да се доближи до брега, а също изкарал лайнера на плитчина, за да избегне потъването\", пояснил събеседникът на агенцията. Спасителите отбелязаха, че въпреки ниските бедстващите пътници са били облагодетелствани от пълното безветрие.
Сега специалистите се опитват да предотвратят екокатастрофата, застрашаваща акваторията на острова. Резервоарите на кораба, който в петък излезе на плаване из Средиземно море от пристанището Чивитавекия край Рим, са пълни с гориво. Почти 2 500 тона могат да се излеят в морето. За изпомпването на горивото е поканена холандска компания, специализирана за такъв род дейност. Освен това корабът не подлежи на ремонт и вероятно ще бъде разглобен на място. /БГНЕС