В случая с Фейсбук издателските решения не зависят от един журналист, а от алгоритъм

Амбицията на Фейсбук да стане персонализиран информационен вестник, нагоден към интересите на всеки от членовете си – към момента повече от 1 милиард души, създава опасност за и без това изпитващите трудности традиционни медии. Социалната мрежа вече се е превърнала в главно средство да се информират за многобройните потребители, което е признак да преминаването на обществото към цифровата ера.

 

Основателят на Фейсбук Марк Зукърбъргър заяви на форум в началото на ноември, че целта му е да доставя благодарение на Фейсбук "идеалния персонализиран вестник за всеки по света", пише БГНЕС.

 

Той отбеляза, че традиционните вестници доставят една и съща информация на многобройни читатели, докато Фейсбук може да организира своя поток около интересите на всеки индивид, представяйки смесица от актуална информация, съобщения за събития интересуващи дадена общност и новини от семейството и приятели.

 

В случая с Фейсбук издателските решения не зависят от един журналист, а от алгоритъм, който определя сюжетите, които може да заинтересуват всеки човек, което безпокои журналистическата общност. Някои медийни експерти признават обаче, че Фейсбук като че ли е в по-голяма степен в състояние да достави онова, което хората желаят и по по-ефикасен начин.

 

Фейсбук е източник на информация за поне 30% от американците и генерира голям трафик към информационните сайтове на традиционните медии, показва проучване на изследователския институт Пю. Това му дава голяма власт над тези медии, които са все по-зависими от социалните мрежи. Фейсбук, както и Гугъл и техните събратя, ревниво пазят тайната на техните алгоритми. Според експертите малка модификация може да има тежки последици за медиите.