Жестоката битка между поколенията се води от години
Телевизорът срещу смартфона - жестоката битка между поколенията се води от години, а превесът в нея не е в полза на новата технология. Анализите на световния лидер в пийпълметрията "Нилсен" показват, че все още голяма част от хората предпочитат да седнат пред телевизора вкъщи.
Всеобщо заблуждение е, че телевизорът ще бъде заличен от таблета, телефона и компютъра. Все още, когато тръгнем да обзавеждаме новия си дом, едно от нещата, които търсим, е хубав телевизор.
Това, което безспорно се е променило през последните 10 години, е разнообразието от устройства. Към радиото, телевизора и видеото сме добавили компютри, таблети, смартфони и какви ли не мултимедийни плеъри.
Николай е от онези хора, които лягат и стават с телефона, таблета и компютъра. Казва, че гледа всичко онлайн. Въпреки това е изчислено, че продължаваме да стоим пред телевизора средно около 140 часа месечно.
Хората като Николай съвсем скоро ще са мнозинство. Зрители, които следят интернет каналите, които гледат онова, което желаят тогава, когато желаят.
Затова техните предпочитания вече ще се изследват в детайли и у нас. И ако досега "Нилсен" отчиташе само телевизионния рейтинг, до месец ще започне да измерва достигната аудитория в онлайн пространството.
Най-новите услуги или продукти, които „Нилсен „ще предложи на българския пазар са:
Измерване на аудиторията с отложено гледане - това са хората, които не гледат телевизия в реално време, но ползват записващи устройства или услугите на своя кабелен или сателитен оператор, предоставящ такава възможност. Това се прави в много европейски държави като Германия, Испания, Франция и от декември месец ще бъде възможно и в България, благодарение на „Нилсен Адмосфер”. Тази аудитория до този момент не е била измервана, но в същото време е важна за рекламодателите, защото хората които използват най-вече тази услуга, са концентрирани в големите градове, попадат в целевата група 18-49 и имат по-висока покупателна способност.
„Нилсън” представи продукта си SIMCROSS, който за първи път в страната е в състояние да измери комулативния ефект на рекламна кампания, състояла се едновременно в телевизия и интернет. Благодарение на този продукт, рекламодателите и рекламните агенции ще са в състояние да отчитат прецизно достигната аудитория в телевизия, в интернет, припокриването между тези две медии както и общото покритие на кампанията на рекламодателя за специфична целева аудитория.
Третият нов продукт, който „Нилсен” ще предложи на пазара, е платформата BRAIN (Brand Research Advertising Insight Nielsen) . Тя е насочена основно към рекламодателите. Тази система обединява три вида данни: размер на рекламната активност (Nielsen Admosphere), реално отчетени продуктови продажби (Nielsen retail pannel) и данни за познаваемостта на марката (Nielsen‘s Brand Equity Index). Целта на събраните данни е да се установи ясно връзката между инвестицията в реклама и реално постигнатия резултат. За първи път в България ще бъде предоставен подобен продукт/инструмент за ROI (return on investment) анализ.