Снимка: Thinkstock
Промяната е извършена през 50-те години на миналия век
Защо прозорците в самолетите не са квадратни?
През последните 60 години станахме свидетели на сериозни промени в самолетостроенето, включително и във формата на прозорците.
През 50-те години на миналия век е конструиран "Де Хавиланд Комет" - първият пътнически реактивен самолет в света, влязъл в редовна експлоатация, предназначен за полети по маршрути с малка и средна далечина.
През 1953 година обаче два такива самолета се разпадат във въздуха, причинявайки смъртта на общо 56 души. Причина - квадратните прозорци, защото там, където има ъгли, там има и слаби места, пише британското издание "Independent". Прозорците, които имат четири ъгъла, имат четири потенциални слаби места, и много по-лесно могат да се счупят при по-високо налягане.
А как ще изглежда самолетът на бъдещето, вижте във видеото:
Превод: Мариана Конова