Снимка: Getty Images
Претенции и фарс белязаха представянето на новите модели iPhone
Наслаждението от самите себе си винаги е било присъщо на бранда Apple. Но на вчерашната им презентация то достигна кулминацията си, коментира The Verge.
Спектакълът-възхвала започна с трибют към Стийв Джобс. Но хвалебствията към него в един момент натежаха твърде много. И докато пред публиката прожектираха усмихнатите снимки на основателя на компанията, мил глас ни съобщаваше, че Apple всъщност не е една от най-богатите и влиятелни корпорации на всички времена, а олицетворението на творческия дух на един човек. Приходите, веригите за дистрибуция, служителите, потребителите – ако не знаехте, всичко това е прероденият Джобс!
„Apple” патентова сгъваем смартфон
Дори аудиторията, в която се състоя събитието, беше оформена като мавзолей. Това е последният творчески проект, докоснат от духа на Джобс, коментира The Verge. Поне така казаха. А само вижте как той приютява вярващите, призовани тук, за да видят най-новите реликви, които великият човек завеща на Земята.
Но краят съвсем не беше превръщането на образа на Джобс в бранд. Нещата тепърва щяха да излизат извън контрол.
Скрита карта във вашия Iphone, запаметява кога и къде сте ходили
След като Тим Кук държа началната си реч, директорът по продажби на дребно в Apple Анджела Ахрендс обяви, че от този момент компанията вече ще нарича магазините си „градски площади” (нищо, че допреди малко Кук продължаваше да ги нарича „Apple магазини”). Впрочем, това е името, въведено от покойния Стийв Джобс.
Но да се върнем на „градските площади” – те ще се превърнат от обикновени търговски пунктове в място за събирания, установяване на връзки. Ще бъдат използвани и като терен за концерти, уъркшопи и поле за разговори на теми от писане на код до фотография и правене на музика.
5 издънки на глупави крадци на технологични джаджи
А самите Apple определиха тези дисциплини като модерния еквивалент на тривиум - трите изконни предмета през Средновековието (граматика, логика и реторика), които превръщат човека в истински човек.
Кои са най-търсените думи в Google през 2016 г.?
Във вторник видяхме сектантската идеология на Apple в пълния й блясък. Компанията винаги се е асоциирала със себелюбието и нарцисизма си. Тази година обаче традиционната им презентация излезе отвъд границите на възпитанието и се превърна в претенциозен фарс.
Редактор: Гергана Тенева
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.
Редактор: