Причината е отказ за достъп до информация за договорите за ремонт на линейки
Журналистът на NOVA Генка Шикерова осъди „Центъра за спешна медицинска помощ” - София. Причината е отказ за достъп до информация за договорите за ремонт на линейки. Преди две години в „Разследване” ви показахме, как всяка година за поддръжка на автомобилите се дават над 1 милион и 700 хиляди лева, а информация за разходването на парите липсва.
Здравното министерство иска да купи 400 нови линейки
От години договорите за поръчки на линейки се изпълняват от „София ауто”. Един от основните критерии е цена за човекочас. От фактура до „Бърза помощ” става ясно, че обикновена смяна на гуми е фактурирана за четири часа. В договора за поддръжка на линейките ясно е записано, че ремонтните дейности не трябва да надхвърлят написаните сервизни нормовремена. За монтаж и демонтаж на гуми е необходим малко повече от час.
Проект: Спешна помощ до 30 минути
Именно заради това със заявление за достъп до информация и с адвокатите на програма „Достъп до информация” поискахме пълен достъп до документацията за изпълнение на договорите за ремонт за линейки. С отговор от ЦСМП-София такъв не беше даден с аргумент, че искането е неясно.
„Всъщност, ВАС прие, че това е абсолютно ясно заявление за достъп, тъй като очевидно, че се има предвид досието – преписката по целия този договор”, заяви Александър Кашъмов от Програма „Достъп до информация”.
РАЗСЛЕДВАНЕ: Линейки минават по 200 км, за да заредят
Според решението на Върховния съд ЦСМП-София трябва да предостави пълен достъп до документите по изпълнението на договорите за ремонт на линейки.
„В този конкретен случай не виждам абсолютно никаква информация, която да попада в някаква тайна, и смятам, че абсолютно цялата информация по изпълнението на този договор трябва да ви бъде предоставена”, коментира Александър Кашъмов от Програма „Достъп до информация”.
Глобата за неизпълнение на решението на ВАС е от 200 до 2000 лева.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.