Учените разгадаха една загадка - за произхода на М32

Андромеда - нашият най-близък галактически съсед, крие тъмно минало, пише БТА. Американски учени са установили, че въпросната "злокобна" формация е проявила канибализъм и преди около два милиарда години е погълнала "посестримата" на нашата галактика Млечен път, пишат в. "Дейли експрес" и сайтът Енгаджет, позовавайки се на публикация в сп. "Nature Astronomy".

Астрономи имат доказателства за 9-а планета в Слънчевата система

За учените не е тайна, че "едри" галактики като Андромеда са склонни да "похапват" околни галактики с по-скромни размери. Именно на този космически канибализъм масивната галактика дължи халото си от звезди. За специалистите обаче е било трудно да установят колко "жертви" е погълнала Андромеда с течение на времето, нито колко неутолим е бил гладът й.
Сега, използвайки компютърни модели, учени от университета на Мичиган са установили, че съществена част от външното хало в действителност е съставено от една галактика, безмилостно погълната от Андромеда.

"Астрономите отдавна изучават Местната група - група от над 50 галактики, сред които Андромеда и Млечният път. За нас беше шокиращо да открием, че нашата галактика е имала посестрима", казва Ерик Бел от изследователския екип.

Учени откриха най-бързо разрастващата се черна дупка

Погълнатата галактика, наречена M32p, е била със солидни размери, отстъпвайки по големина единствено на Андромеда и Млечния път. Откритието разрешава още една загадка: за произхода на сателитната галактика на Андромеда, известна като M32. Според учените "странната" спътница в действителност е останка от погълнатата галактика.

Бел допълва шеговито, че изследването дава не само сериозна научна информация, но и показва колко "подла" е Андромеда. И макар на този етап да няма вероятност огромният ни ненаситен съсед да погълне нашата галактика Млечен път, според учените това все някога ще се случи.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.