От Асоциацията на пострадалите при катастрофи показаха шокиращ клип
Очаква се депутатите да придвижат обещаваното от години въвеждане на задължителните колани в автобусите. Мярката ще струва близо 1 млн. лева, изчисляват от Сдружението на автобусните превозвачи.
От Асоциацията на пострадалите при катастрофи пък показаха шокиращ клип от видеорегистратор, който показва какво се случва в превозните средства, ако пътниците станат уастници в катастрофа и не са поставили предпазните си колани.
Депутатите обсъждат спешни мерки срещу инцидентите с автобуси
„Ако хората си бяха поставили колани в катастрофиралия край Своге автобус, жертвите нямаше да са 17, а по-малко. Свидетелски снимки на очевидци показват, че голяма част от загиналите са изпаднали от автобуса и са били премазани от него. Ако коланите се използват, пътниците ще останат вътре. Ще имат наранявания, но няма да бъдат смъртоносни”, коментира в „Здравей, България” Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Според някои шофьорите обаче коланите са колкото полезни, толкова и вредни. Така например, при тежък инцидент, пътниците може и да не успеят да отключат закопчалката, за да излязат бързо от превозното средство.
„Колани трябва да има. Ние обаче сме на по-различно мнение по отношение на старите автобуси. Непосилен разход е особено за малки и средни фирми, защото автобусите, които са без колани, у нас са около 15 000. Средната цена на един колан е около 15 лева”, коментира Петър Захариев, член на Управителния съвет на Сдружението на автобусните превозвачи.
Ще сложат ли видеорегистратори и колани във всички автобуси? (ВИДЕО)
По думите му един нов автобус струва от 200 000 лева нагоре и затова не е толкова лесно да се купи.
„Проблемът е, че седалките в старите автобуси не са оразмерени конструктивно да понесат въпросното натоварване, когато се добавят коланите. Това е технически проблем”, поясни Захариев.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ КОЛАНИ В АВТОБУСИТЕ: В колко от тях ги има?
Според него, ако новата наредба бъде приета, много малки фирми ще фалират. По думите му на Централната автогара проверка е показала, че 99% от автобусите са с колани и имат видеорегистратори. Дори катастрофиралият автобус край Своге е имал колани, но те не са използвани.
„Нашата съвместна задача е да принудим шофьорът и пътниците да пътуват с колани”, заяви Захариев.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.