Снимка: iStock
Направени са над 600 проверки
„Процентът на нередностите в туристическите обекти тази година е по-малък, той е под 5 %. При направени 600 проверки са открити 20 нарушения”. Това обяви в ефира на „Здравей, България” председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. И допълни, че през изминалия сезон хотелиерите и ресторантьорите са се старали повече.
Такса „диня и кърпа” за 36 лв. разгневи туристи на плаж „Вая”
Той коментира и кои са били най-фрапантните измами и какви глоби са получили нарушителите.„Имаше случай, в който в офертата пише, че паркирането пред хотела е безплатно, а накрая се оказва, че това ни струва минимум 10 лв. На един от плажовете туристи бяха накарани да платят старите цени на шезлонгите и чадърите. Оправданието беше, че служителят е нов и се е объркал. Това бяха примери как в България се правят опити за дребно хитруване”, поясни Маргаритов.
Защо клиент беше принуден да плати 6 лева, за да се храни седнал на плажа?
По думите му средната стойност на санкциите за подобни нарушения е от 5000 до 10 000 лв. „Най-високата глоба наложихме за случая в Черноморец, където туристи бяха задължени да заплатят комплект чадър и два шезлонга, защото се намират на първа линия на плажа”, каза още председателят на КЗП. И заключи, че тази година българите предпочетоха родното Черноморие.
Целия разговор гледайте във видеото
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.