Снимка: БГНЕС
Те посочват, че новите превозни средства имат системи за сигурност
Автобусни превозвачи изразиха съмнение за техническото състоянието на автобуса, изгорял на АМ „Струма”. Според тях превозното средство е по-старо от записаното в документацията. По думите им автобусите, произведени през последните години, имат автоматични системи за сигурност, които е трябвало да сработят при пожар.
Оцелял след инцидента на „Струма” твърди, че спасените не са 7, а 8
Автобус, който е произведен през 2018 г., отговаря на всички съвременни системи за сигурност. Оборудван е със собствена система за гасене при пожар.
„И самото купе, и седалките - всичко е направено от такива материали, които не могат толкова лесно да бъдат запалими”, обясни Себахтин Исмаил, който е собственик на фирма за автобусен превоз
Освен това при сблъсък автобусът автоматично трябва да отвори всички врати и аварийни люкове. Именно това кара Себахтин да се съмнява, че изгорялата на „Струма” машина е била по-стара. Въпреки, че по документи автобусът е сравнително нов.
ИНСТРУКТАЖ: Какви са системите за безопасност в автобус като изгорелия на АМ "Струма"
„Това е системата, която при най-малко късо съединение автоматично задейства всички системи в автобуса, коeто включва I аварийно спиране на автобуса, аварийно отваряне на вратите и аварийните люкове. Автобусът е много стар модел, както казах, има подправени документи за регистрация и няма как, старите модели не се отваряха, те се отварят ръчно”, посочи още Исмаил.
А за да проверят другия възможен фактор за трагедията – състоянието на пътя, група експерти преминаха по маршрута на северномакедонския автобус.
„Вижте какво се случва, когато маркировката изчезне, вижте отляво колко хубаво се вижда, а тук не можем да преценим къде е границата на платното за движение”, посочи Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
ГЕРОЙСТВО: Кой е пътникът, спасил оцелелите от горящия автобус
гледите през последните дни карат експертите да мислят, че шофьорът е бил жив след първоначалния удар и е опитал да овладее ситуацията.
“Твърдим, че спирачен път има. Действията на водача показват, че той до последно се е борил да спаси положението и след като е ударил мантинелата вдясно, след като е спукал гума, разцепил е резервоара, очевидци разказват, че той се е движил горящ”, обясни бившият автомобилен състезател Румен Дунев.
Оказва се още, че така наречените котешки очи на магистрала „Струма” вече не отговарят на изискванията.
ВСИЧКО ЗА ЖЕСТОКАТА КАТАСТРОФА НА АМ "СТРУМА" ЧЕТЕТЕ ТУК
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.