Вижте камионите без вредни емисии
„Една мечта се сбъдва. Откакто се обединихме с IVECO през септември 2019г., очакваме този ден”, казва Марк Ръсел.
Герит Маркс е главен изпълнителен директор на IVECO. Построил е производствен завод от нулата, само за осемнайсет месеца. 3 000 камиона без емисии ще слизат от поточната линия всяка година.
„Просто се фокусирахме върху нашата цел и я изпълнихме. Стъпка по стъпка ще трансформираме тази индустрия. Ако се концентрираш върху това, което е правилно и необходимо, ще го направиш”, казва Герит Маркс.
Нужно е постоянство на Герит Маркс, който инициира съвместния проект с тогавашния шеф на NIKOLA – Тревър Милтън, в края на 2019г.
„Това беше вълнуващ момент, когато обявихме съвместното предприятие- NIKOLA и IVECO . Имахме нужда от партньор, който да ни помогне да строим камиони . Имахме много технологии, имахме много прототипи , но имахме нужда от някого, който да направи качествен камион, който да издържи милион и половина километра”, обяснява Тревър Милтън.
Критиците обвиняват Милтън, че големите му прототипи са просто капан, подмамващи инвеститорите . Основателят на NIKOLA си отива. Въпреки това, компанията губи много мощни инвеститори като GENERAL MOTORS.
Екотранспорт: Електрическите скутери - бързи и удобни (ВИДЕО)
Катастрофа за стартъпа, който иска да създаде мрежа от компании за своя проект. Марк Ръсел го поема.
„Имаме голяма мрежа от партньори, поддръжници и сътрудничества. Ние сме партньорска компания. Израснахме чрез сътрудничества”, казва Марк Ръсел.
Но IVECO и Герит Маркс, които отговарят за шасито и каросерията в съвместния проект, са лоялни към NIKOLA и успяват да привлекат немската партньорска компания BOSCH. Специалистите по електроника допринасят за своето ноу- хау в електрическото задвижване и произвеждат горивни клетки за камионите. С тази подкрепа, NIKOLA оцелява в бурните времена.
През 2019г., германецът е назначен за изпълнителен директор на IVECO- международна група за търговски превозни средства, оставила дълбока следа в историята. Компанията води началото си от основания през 1865г. производител на камиони, автобуси и пожарни автомобили MAGIRUS.
„Когато започнах като изпълнителен директор на IVECO, напълно приехме идеята за пълна корпоративна трансформация . В Европа IVECO е номер 5 в края на дълъг списък от много силни производители на дизелови камиони. Заедно с моя екип трябваше да се преоткрием . И така проучихме пазара и открихме NIKOLA MOTORS и си помислихме. Хей, интересно, мислим еднакво, допълваме се като отбори. Вярвам, че времето е сега. Времето е сега и климатичната криза ускорява нуждата от промяна. Тя създава възможности за онези, които знаят как да се възползват от нея.”, допълва Герит Маркс.
Да шофираш с маймуни върху колата: Екзотичният живот в Гибралтар (ВИДЕО)
Герит Маркс дълго време се опитва да въведе устойчив товарен транспорт с големите европейски автомобилни групи, предимно неуспешно. Така наречените тежки камиони отделят много въглероден диоксид.
NIKOLA и IVECO са на път да направят за транспортната индустрия онова, което TESLA демонстрира при автомобилите. Там, ексцентричният шеф на компанията Илън Мъск допринесе за успеха на електрическата мобилност със смели бизнес идеи.
„Избирате между три настройки- нормална, спортна и откачена”, казва Илън Мъск.
Германският Бундестаг отдели 9 милиарда евро за национална водородна стратегия. Европейският съюз иска да инвестира 400 милиарда до 2030г., за да установи водорода като енергия на бъдещето.
Още за параметрите на автомобила гледайте във видеото. То е част от предаването „Ускорение” на „Дойче веле”, което се излъчва всяка събота от 21.25 ч. и вторник от 14:30 ч. по NOVA NEWS. Не пропускайте и материалите на „Дойче веле” и в ефира на „Събуди се” по NOVA всеки уикенд.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Вероника Димитрова