Снимка: iStock
Изчисленията направиха експерти от Европейския транспортен клъстър
Без Шенген, губим 10 евро на час, 240 на ден и 200 милиона на година. Това са преките загуби за транспортния сектор. Ако добавим и всички обслужващи сектори с Румъния, загубите ще са за над милиард. Това каза в ефира на "Твоят ден" Йоана Лалова от Европейския транспортен клъстър.
БЛОКИРАНИ НА ГРАНИЦИТЕ: Тирове, натоварени със стока за Австрия, чакат с дни
"В петък сутринта получихме сигнали от водачи на тирове, че биват отбивани и спирани без ясно обяснение. Всички са били натоварени със стоки от и за Австрия, от Турция и България. На шофьорите беше обяснено, че има заповед от София. Дори да е наказателна акция срещу Австрия, подобни действия трябва да са обмислени. Българските превозни средства бяха задържани и не успяха да изпълнят договорите си за превоз. Това неизбежно ще доведе до неустойки, които могат да стигнат до 30 000 евро на ден", заяви Лалова.
Според нея става дума за българския бизнес, чиито тирове не изпълняват контрактите си за фиксирана доставка. "След диалог с нас кабинетът установи, че има проблем. Обещаха ни, че тази седмица ще се срещнем с Асен Василев. Трябва да се предупреждава за възможните забавяния по границите. Тол системата се оперира от австрийци, ние нямаме никакъв контрол вече", коментира Лалова.
Според нея "Шенген по въздух и по суша, не е Шенген". "Не сме влезли там. Има ли полубременна жена? Същото е... Мини Шенген между България и Румъния е единственият отговор на европейското лицемерие", каза още експертът.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Цветина Петкова