Според НАСА, марсоходът трябва да кацне на Марс през август догодина.

Най-скъпият, най-голям и най-модерен марсоход беше изстрелян в открития космос днес от космодрума Кейп Канаверал в Съединените щати. 900-килограмовата машина \"Кюриосити\" ще има една основна цел – да установи дали на Марс има или някога е имало условия за живот.

Според НАСА, марсоходът трябва да кацне на Червената планета през август догодина. В продължение на една марсианска година или 687 земни дни,  подвижната лаборатория ще изследва кратера \"Гейл\". Учените вярват, че на това място съществува най-голяма вероятност да бъдат открити следи от живот на ниво микроорганизми. Този роувър е не само най-съвършеният технически от всички, които сме изпращали до друга планета, той е и с най-големи възможности за научни изследвания, категорични са от НАСА.

Проектът \"Кюриосити\"  стартира преди 7 години. Тогава е проектиран марсоходът, който е с големина колкото спортен автомобил. Височината му е 2.8 м. \"Кюриосити\" има 6 колела със самостоятелно задвижване, система за окачване, камерите, монтирани на мачта, които да помагат на екипа да избира маршрута и обектите за изследване. Това, което го отличава, е безпрецедентната точност, с която ще анализира пробите от повърхността, благодарение на 10-те си научни прибора. Програмата за изграждане и експлоатация на марсохода от ново поколение струва 2.5 милиарда долара.