След поредната дарителска кампания единственият в света хидроплан „АРАДО 196” ще бъде спасен...
В Музея на авиацията до Летище Крумово доброволци реставрират уникалните експонати. След поредната дарителска кампания единственият в света хидроплан „АРАДО 196" също ще бъде спасен.
Румен е от Пловдив. От 12 години работи като готвач. Обича авиацията и мириса на керосин.
"Баща ми ме запали с един макет на самолет. Поради бърсане на прах той вече е почупен, но си го пазя", разказа той.
Заедно с него работят хора с различни професии от цялата страна. Обединени от страстта си към самолетите, те са склонни да дарят време и ресурси, за да спасят богатствата на музея. В момента момчетата боядисват руски „Як-52". Машина използвана за висш фигурен пилотаж.
„Обикновено работим през почивните дни. Някой път сме двама-трима, друг път повече", каза Румен Стоенчев – доброволец.
От Комитет „Родолюбие" са осиновили друга красива руска машина –тактически бомбардировач „ИЛ-28".
„По него има сравнително малко работа – трябва да бъде почистен и да му се възстановят отличителните значи", обясни Веселин Петков – председател на Комитет „Родолюбие".
„2-3 месеца време. Ще сме 10 човека, на смени. Тук има около 500 часа работа", каза Петър Неделев от комитет „Родолюбие".
Тези дни предстои да започне работа и на този уникален самолет, гордостта на експозицията. Това е единственият в света „АРАДО 196" А-3. У нас по време на Втората световна война са получени 12 такива самолета. Известни са още като акулите.
В Музея на авиацията има общо 64 самолета и осем радиорелейни станции. Блясъкът на голяма част от тях ще бъде върнат благодарение на десетките доброволци. Очакванията са до есента голяма част от машините в музея да заживеят нов живот.
Репортер: Николай Василковски