Деветте релсови линии в тръбата ще превозват дневно по 6, 5 млн. пътници

Мегапроект за изграждането на 3-етажен тунел за връзка между европейската и азиатската части в Турция под Босфора е представен днес от премиера Ахмет Давутоглу, пишат турските медии, цитирани от БГНЕС.

 

Новата връзка значително ще облекчи кошмарния автотрафик в Истанбул и този по мостовете над Босфора. През тунела ще преминават както автомобили от всякакъв вид, така и релсов транспорт, поради което държавата се е отказала да строи два отделни подводни коридори. Инвестицията е в размер на 3,5 млрд.долара, 2 800 души ще работят в строителната фаза, а в оперативната – 800.

 

Това е първият подобен в света грандиозен проект, който обединява в едно различните превозни средства, отбелязват медиите. По първото и третото нива на тръбата ще преминават леки и тежкотоварни автомобили, а междинното е предвидено за метро-влаковете. Прогнозите са на ден 120 000 превозни средства да ползват тунела. Така разстоянието от 16 150 метра между кръстовището на магистрала Хасдал до другото на Джамлък в Умрание ще бъде сведено до 14 минути през новия 3-етажен тунел.

 

Планирано е изграждането на ос между главните магистрали с директен достъп до трите летища на Истанбул. Експресната линия на метрото с дължина 31 000 метра между Инджирли и Соутлучешме ще поема всеки ден по 1, 5 млн. пътници от 14 метро-станции в рамките на 40 минути.

 

Деветте релсови линии в тръбата ще превозват дневно по 6, 5 млн. пътници. Диаметърът на тръбата е 18,80 метра, а дълбочина е 110 метра под морската повърхност. Премиерът Ахмет Давутоглу постави задача на строителите да завършат мега-тунела до 2020 г.