Прокуратурата възнамерява да повдигне обвинения за измами срещу някои ръководители на компанията

Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) планира да нареди да бъдат изтеглени повече автомобили на "Фолксваген" (Volkswagen) заради замърсяващите им емисии, съобщава в. "Билд ам зонтаг", цитиран от Ройтерс. Службата е започнала разследване, за да установи дали осъвременяването на софтуера на автомобили с 1,2-литров двигател, включително популярните Поло (Polo), е позволило на автомобилостроителя да манипулира тестовете за вредните емисии.

ЗАРАДИ СКАНДАЛА С ВРЕДНИТЕ ЕМИСИИ: 1 млрд. евро глоба на германски производител

Изданието допълва, че прокуратурата възнамерява да повдигне обвинения за предполагаеми измами срещу някои ръководители на "Фолксваген", които не посочва поименно. Според публикацията през 2016 година групата уверявала, че 1,2-литровите й двигатели не използват незаконен софтуер, позволяващ да се фалшифицират резултатите от тестовете за замърсяващи емисии.

След избухването на скандала дизелгейт в САЩ през 2015 година "Фолксваген" беше принуден да изтегли стотици хиляди автомобила в цял свят.

Шеф на „Фолксваген” отива в затвора заради измама с дизелови емисии

Федералната служба за автомобилен транспорт планира да забрани за движение 30 000 коли в Германия, но е доста по-вероятно да нареди осъвременяване на софтуера им, изтъква германският всекидневник. От проблема са засегнати общо 370 000 автомобила "Фолксваген" в Европа.

Два германски града може да забранят старите дизелови коли

Германското министерство на транспорта, което оглавява Федералната служба за автомобилен транспорт, заяви, че неговото разследване не е приключило. Говорител на "Фолксваген" каза, че вътрешните проверки за качество на дизелови коли с 1,2-литров двигател модел ЕА189, са разкрили нередности, които са в процес на анализиране. Той допълни, че компанията е информирал властите за това и е в постоянен контакт с тях. 

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.

 
Редактор: