Снимка: iStock
Инициативата е на местното кметство
В борбата с инфлацията и скъпия живот всички мерки са позволени. В Ница врати отвори първият социален магазин за хранителни стоки. Инициативата е на местното кметство, а цените там са 3 пъти по-ниски от тези в стандартен супермаркет.
В над 400 магазина: Храни с до 40% по-ниска цена по програмата „Достъпно за вас“
14% от населението на Ница живее под прага на бедността. Заради нарастващите цени все повече семейства трудно успяват да задоволят нуждите си. Ето защо кметството на Ница реши да отвори социален магазин за хранителни стоки. В магазина се предлагат и хигиенни продукти, а освен да пазаруват евтино, служители от Общинския център за социални дейности учат хората как да разпределят бюджета си правилно и как да се хранят балансирано без това да им струва скъпо.
Кои продукти трябва да са с трайно ниска цена според потребителите
„За съжаление констатираме, че все повече хора се намират в трудна ситуация и едва успяват да изкарат месеца, да се хранят, да живеят. Това са самотни майки, семейства, възрастни хора. Инфлацията тежи все повече. Затова кметството на Ница реши да отвори този магазин, за да помогне на тези хора, да излязат от кризата, в която се намират”, казва Дженифър Барбоза, зам.кмет на Ница и вицепрезидент на общинския център за социални дейности.
В зависимост от житейската си ситуация, хората, които могат да се възползват от ниските цени магазина имат фиксирана месечна сума, която нямат право да надвишават.
„Хората, които имат право да пазаруват при нас идват след среща със социален работник. Не могат дойдат тук сами и без предварително уговорена среща. Според ситуацията, в която се намират, разполагат с различен месечен бюджет за пазар, който не могат да надвишават. Например сам човек разполага с 40 евро, но при нас пазарува три пъти по-евтино. Бюджетът за двойка е 50 евро, а за всяко дете се добавя по още 5 евро.”, уточнява Лоранс Кардона, координатор на социален магазин в Ница.
В социалния магазин не квалифицират хората като “бедни”. Пазят достойството им и гледат на тях като на клиенти, преминаващи през труден период – временно изгубили работа, преживяващи лични или професионални кризи. Затова магазинът е отворен за тях за срок между 6 месеца и една година – докато не стъпят на крака.
Най-много се купуват плодове и зеленчуци, както и хигиенни продукти. Всяка стока има два етикета – белият показва пазарната цена, а жълтият – офертата на магазина. Така за 6 яйца тук ще платите само 45 евро цента, вместо 1.50 евро, а бутилка олио ще ви струва 75 цента. Ако надвишите разрешения бюджет не можете да доплатите.
За да учат клиентите си да разпределят правилно бюджета си, социалният магазин провежда курсове.
Повече гледайте във видеото.