Новината съобщиха от АПИ и по-късно беше потвърдена от столичния кмет

Пуска се движението при детелината на бул. „България“ и Околовръстния път на София, съобщиха от АПИ. 

"Въпреки че от Столична община не е изпълнено изискването за рамка за височина на камионите, удобството на гражданите е най-важно", заявяват от пътната агенция. И обръщат внимание, че липсват ограничители против сблъсък в зоната на опорите на съоръжението, както и рамка, която да ограничава преминаването на моторни превозни средства с висок габарит. Мерките са предписани в поръчания от самата Столична община на Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) проект за временно укрепване на съоръжението, подчертават от агенцията.

"АПИ е готова да съдейства на Столична община с експертно мнение за подобряване сигурността покрай съоръжението. АПИ очаква в рамките на следващата седмица СО да реализира тези защитни мерки около съоръжението, и да изпрати покана за комисия, с която АПИ, СО и СДВР да приемат времената организация на движението, с което да се узакони отварянето на пътя под моста. С тези действия ще се реши проблемът и ще се улесни трафикът и пътуването на столичани", пишат от АПИ.

Кметът Васил Терзиев потвърди новината в социалните мрежи. 

"Утре отваряме за движение пътната връзка от бул. "България" към Околовръстен път в посока "Младост" под компрометираното съоръжение, въпреки пречките и медийните кампании, върху които беше съсредоточена АПИ през последните месеци. Ние осигурихме безопасност за хората на София, а АПИ послугуваха предизборно и изневериха на името и отговорностите си като институция, изпълняваща политики в полза на обществото. Вие сте позор за професионалистите, работещи в българската администрация. Срам за името на институцията. Изпълнителна агенция "Пътна инфраструктура" е национална – не частна, нито партийна. Агенцията е част от държавната администрация, провеждаща държавната политика – не нечия бизнес политика, нито нечия медийна", пише Васил Терзиев. 

"Столична община категорично отхвърля твърденията на АПИ и заявява, че укрепването на моста е безопасно и не застрашава живота на гражданите. Укрепването е изпълнено прецизно и спрямо всички инженерни предписания на строителните експерти от УАСГ и законовите и технически изисквания", пише Терзиев. 

"Питаме АПИ: защо месеци наред не изпълнявахте задълженията си за укрепване на моста? Защо отново търсите начин да спрете отварянето му? Чии интереси обслужвате с постоянния си саботаж – тези на гражданите или политически?", продължава постът на Терзиев.

"Припомням, че причината общината принудително да влезе и да извърши аварийното укрепване на мостовото съоръжение е неизпълнението от страна на АПИ на издадената заповед от главния архитект, в която на АПИ беше указан 30-дневен срок да изпълнят задълженията си на собственик и да укрепят аварийно съоръжението. АПИ не намериха време и ресурси да го направят, но ги осигуриха, за да обжалват заповедта и допуснатото предварително изпълнение. Съдът вече отхвърли жалбата им на първа инстанция по отношение на допуснатото предварително изпълнение. Това беше единственото действие на АПИ за осигуряване на безопасността на гражданите. Преди месец АПИ твърдеше, че е готова да отвори пътя. Тогава беше ли по-безопасен от сега, когато е укрепен? Класически пример на манипулативни твърдения и неистини, плашене с винетки и какво ли още не, с единствената цел създаване на хаос, а не търсене на решение", пише Терзиев. "Колеги от АПИ, когато търсиш причина да не направиш нещо, я намираш. Когато търсиш решения за гражданите на града – също. По всичко личи, че месеци наред избирате първото. Защо? Ние избрахме да направим аварийното укрепване, за да отворим пътя за софиянци. Столична община е готова да защитава действията си за защита на интереса на гражданите в съда. Представяте ли си какво може да постигнем, ако всички, политици и институции, използват ресурсите си за нещо градивно?", пише Васил Терзиев. 

 

Столична община разпрати и официална позиция. В нея се задават същите въпроси към АПИ. И се добавя, че СО няма правно задължение да съгласува временната организация за движение с АПИ за отварянето на движението на детелината. Проведената комуникация между двете институции относно въвеждане на временната организация е израз на желание за междуинституционален диалог, и няма задължителен характер, се казва в позицията. Нещо повече - в кореспонденцията между АПИ и СО, АПИ в писмена форма се съгласява да потвърди изготвената временна организация от СО при промяна на 4 точки, като същите са изпълнени от СО и не засягат конструкцията на моста, а са свързани със сигнализацията.

 

Редактор: Ина Григорова