Коментар на Росен Георгиев и Драго Драганов

Пазаруването никога не е ставало толкова бързо и лесно. С един поглед и един клик, стоката потегля към нас и не е нужно да губим най-ценната валута в днешния свят – времето. Промяната не касае само търговията и рекламата обаче, трансформацията засяга и начина ни на мислене, свързаност, доверие и дори нужди.

Докато електронната търговия в Европа бележи стабилен ръст с прогнозирани приходи от над 900 милиарда евро до 2027 г., България също отбелязва впечатляващ напредък – с пазар, който през 2024 г. надхвърли 2.5 милиарда долара и се очаква да достигне близо 6 милиарда до края на десетилетието.

Иновациите – от мобилни приложения до персонализирани потребителски преживявания, са в основата на тази дигитална трансформация.

България е с най-нисък дял на онлайн търговия в ЕС през 2024 г.

Повече по темата в „Социална мрежа“ коментират продуктовият директор на онлайн супермаркета eBag Росен Георгиев и маркетинговият директор на магазина за книги, игри и гейминг аксесоари Ozone.bg Драго Драганов.

„В България изоставаме определено от по-развитите държави. Това се дължи на няколко фактора, според мен, използването на интернет, доверието към търговците и в цялостната услуга до получаване на продукта“, обясни Драганов.

По думите на Георгиев нашата страна се движи по-различно от останалите, особено от Скандинавските държави.

„В България трябва да имаме предвид контекста, в който се развиваме като общества в Източна Европа. Хората все по-внимателно избират откъде пазаруват“, уточни още продуктовият директор на онлайн супермаркета.

Редактор: Камена Георгиева