Тежките инциденти по пътищата зачестиха, а броят на ранените и убитите расте
Тежките инциденти по пътищата зачестиха, а броят на ранените и убитите расте. Независимо от причините е ясно, че проблеми има.
"Преди всичко в закона трябва да се въведе понятието "системен нарушител". За пет леки нарушения, например, при петото да се дава червен картон”, заяви в „Събуди се” бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев.
"За мен пътят за по-нататъшно повишаване на наказанията не води до добър резултат. Напротив, колкото повече качваме долната и горната граница на лишаването от свобода за тежки катастрофи, това води по-скоро до увеличаване на жертвите на пътя. Според мен е достигнат лимитът на превантивно действие на този наказателен способ. Затова е важно да се съсредоточим върху тези мерки, които могат да се въведат и с които да се постигне желания ефект. Когато вече имаме жертви е твърде късно, остава да накажем виновникът, но това няма да ги върне”, коментира още той.
По думите му трябва да се премахне и точковата система за отнемането на свидетелството за управление, тъй като "тя се е превърнала в бизнес”.
"Нужно е да заработят мобилните камери, което най-вероятно трябва да се случи до 10 дни. Добре е министерството да увеличи автомобилите, които са оборудвани с камери, за да може да контролират. У нас стационарните камери са смешно малко. Не разбирам безумието, че когато трябва да се контролира скоростта, това трябва да се обозначи по всякакви възможни начини - със знаци, табели, светлини, интернет и т.н. При тези 25 камери, това е смешно”, смята депутатът от Реформаторския блок Гроздан Караджов.
"За мен първото е, че шофьорските курсове у нас са много слаби. За два месеца примерен шофьор не се става. Ние като законодатели трябва да спрем това безумие на пътищата”, на мнение е депутатът от ГЕРБ Нели Петрова.