Носенето на собствени чанти води до значителни промени в избора на покупките

Торбичките за пазаруване от плат допринасят за опазването на околната среда, но могат да окажат негативен ефект върху теглото ни, установява изследване на Харвардския университет, цитирано от The Telegraph и агенция "Фокус". Учените са открили, че изборът на определен вид торбички влияе на покупките.


Чантите от плат обикновено мотивират потребителите да купуват екологични органични продукти. В същото време обаче, извършвайки нещо добро хората чувстват, че заслужават да се възнаградят със сладко или мазно лакомство.

 

“Клиентите, които носят собствени торби за пазаруване са по-склонни да купуват органични продукти и здравословна храна. Но същите тези купувачи често се чувстват, че извършват добро дело, тъй като се отнасят отговорно към природата. Това чувство ги убеждава, че тъй като са добри към околната среда, трябва да се възнаградят със сладки или картофен чипс или с друг продукт с много мазнини, сол или захар”, казва авторът на изследването Ума Кармаркър, асистент по маркетинг в Харвард.


Проучването е първото, което установява, че носенето на собствени чанти в магазина води до значителни промени в избора на храна при пазаруване. Авторите са събрали данни за собственици на карти за лоялни клиенти за 142 938 пазарувания в голяма търговска верига в американския щат Калифорния между май 2005 и март 2007 година. В Калифорния найлоновите торбички са забранени от 2014 година. Учените са сравнили покупките на едни и същи клиенти преди и след закупуване на чанти за многократна употреба. Проучването е публикувано в Journal of Marketing.