Тя може да даде отговор на отдавнашните въпроси за формирането и еволюцията на Слънчевата система

Астрономи са открили първата по рода си комета без опашка, съставът на която може да даде отговор на отдавнашните въпроси за формирането и еволюцията на Слънчевата система, предаде "Ройтерс".

Новооткритата комета, известна като C/2014 S3, е наречена Манкс - на порода безопашати котки. Съставена е от скалист материал, който обикновено се открива в близост до Земята. Повечето комети са съставени от лед и други замръзнали съединения и са се формирали в мразовитите далечни региони на Слънчевата система.

Следващата цел на астрономите ще бъде да установят колко други комети Манкс съществуват. Това ще помогне за разрешаването на дебата точно кога и как Слънчевата система се е подредила в настоящата си конфигурация.

Обикновено кометите, идващи от същия регион като Манкс, се сдобиват с ярки опашки, докато се приближават към Слънцето, в резултат на изпаряване на леда от телата им и отразяване на слънчева светлина. За разлика от тях кометата C/2014 S3 е била тъмна и на практика безопашата, когато е забелязана на два пъти по-голямо разстояние, отколкото се намира Земята от Слънцето.

Направеният впоследствие анализ е показал, че вместо обичайния за кометите лед, кометата Манкс съдържа материали, характерни за скалистите астероиди от пояс между Марс и Юпитер. Кометата освен това изглежда запазена в първичното си състояние - признак, че дълго време се е намирала в мразовитите покрайнини на Слънчевата система.