Снимка: Shutterstock
Социалната мрежа тества нов вид команда
Социалната мрежа Facebook, станала част от електронното поле за разпространение на невярна информация, дава възможност публиката да ги разобличава, пишат АФП и БГНЕС.
Така интернет платформата отговаря на ключовата тема за „фалшивите новини”, свързана с претенциите около президентската кампания в САЩ.
Социалната мрежа тества с ограничен брой хора нова команда, която позволява на потребителите да характеризират съобщение като невярна информация.
Трябва да се кликне в горната дясна част на съобщението, което вече позволява да се маркира съдържанието като "скучно" или "нежелателно", посочва в профила си в мрежата Адам Мосери, вицепрезидент на отдела във Facebook, който обработва новинарския поток.
Ако има сигнали, Facebook ще разчита и на "други сигнали", чието естество не се уточнява, за да подложи, когато е приложимо, статията или съобщението на проверка от сайтове, признати заради тяхната дейност по установяване на истинността на информацията. Ако проверката установи, че има съдържание на невярна информация, тя ще бъде придружена от триъгълен знак „внимание”, какъвто се използва например сред пътните знаци, както и от текста "оспорва от независими одитори".
Мосери посочва, че остава възможността да се споделят такива информации, но предупреждението ще остава винаги. Но няма да бъде възможно за автора или редактора на такова съобщение да го популяризира във Facebook чрез реклама.
Компанията вече обяви в средата на ноември, че вече няма да позволява на сайтове или приложения, разпространяващи невярна или подвеждаща информация, да рекламират, но не уточни какви ще са критериите.
В средата на ноември и интернет гигантът Google реши да предприеме същата политика към такива сайтове.
След избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ се разгоряха спорове около предполагаемата роля на дезинформацията върху резултатите на изборите.
Редактор: