Диспечери подават грешни адреси, шофьори се лутат из кварталите
Пациенти чакат с часове за Спешна помощ. NOVA разполага със записи, които показват как системата на практика не работи. Диспечери подават грешни адреси, шофьори се лутат из кварталите, защото нямат GPS.
"Изводите, които правим и заключението, до което стигнахме, е в резултат на няколко седмици наблюдение на работата на Спешната помощ. Това включва не само записите, но и на документи, с които сравняваме как се реагира в различни ситуации. И това, което констатираме, е доста притеснително за системата и за условията, в които са принудени да работят екипите. Защото проблемът не е в хората, които работят там. Те работят въпреки условията", заяви в студиото на "Здравей, България" журналистът Генка Шикерова.
„Нашите водачи, когато ги назначаваме, минават тест дали познават София, дали познават кварталите, дали може да се ориентират бързо по карта”, обясни д-р Георги Гелев, началник на Спешната помощ в София.
От записите обаче става ясно, че шофьор на линейка не знае къде се намира метростанция „Сливница”.
От края на миналата година в Спешната помощ има въведен стандарт. Според правилата адресите би трябвало да се разделят по приоритет. А времето за реакция е от 8 до 120 минути. Често обаче пациентите чакат с часове.
"В Спешна помощ нямат обяснение каква е причината линейките да се бавят по 4-5 часа. Работещи в системата ми разказаха за случаи, когато са реагирали с осем часа закъснение - време, в което могат да проверят дали този пациент не е отишъл вече на лекар", каза Генка Шикерова.
Проблемите не са от вчера и са комплексни. Като например автомобили, които са счупени, все пак биват пускани в движение. Надеждата е условията на работа на хората в Спешната помощ да се подобрят.
Повече по темата гледайте във видеото.
Цялото разследване на Генка Шикерова гледайте тази неделя, 5 февруари, веднага след централната емисия новини.