Причина за решението стана Законът за горивата
Скандал в едрия бизнес. Петролната и газова асоциация на Валентин Златев напуска работодателската организация с председател Кирил Домусчиев. Поводът е решението на КРИБ да подкрепи отлагането на новите правила за контрол на търговията с горива.
Недоволни от новия закон за контрол на търговията с горива се оказаха редица фирми. Сред тях и членовете на една от най-големите бизнес организации. Настояват за отлагане, държавата се съгласи. Големите петролни играчи обаче реагираха остро.
Защо излизат на протест малките доставчици на гориво?
„Ако искаш да се бориш със сивия сектор, прави го бързо и решително! Напускаме КРИБ сега, в нашето съзнание вече дори сме вън”, заяви Андрей Делчев, Изпълнителен директор на Българска петролна и газова асоциация.
„Те имат огромен интерес от този закон, той ще им донесе огромни печалби, така че нормално да са против”, отговори Кирил Домусчиев.
Текстовете предвижда обектите, в които се зарежда и продава гориво, да отговарят на по-високи изисквания, например, за капитал. Част от новите изисквания се оказват проблем и за частните бензиностанции на редица индустриални предприятия.
КРИБ подкрепя решението на МС за отсрочка за Закона за горивата
„Заради интересите на група хора и на една Асоциация с 5-6 члена, повече от които са свързани с господин Златев, ние не можем да не защитим мините, строителите, металурзите”, заяви Домусчиев.
„Много персонално поставяме нещата, под г-н Златев допускам, че говорят за „Лукойл” или персонално за г-н Златев”, заяви Делчев.
И докато едната работодателска организация се разграничи, друга подкрепи големите вериги.
„Онези, които създават законите да ги спазват, по начина по които ние го правим”, заяви Радосвет Радев, БСК.
От ресорното министерство обявиха за NOVA, че няма да се откажат от предложената отсрочка. А малките вериги припомнят, че ако договореният период бъде отхвърлен, това ще доведе до масови фалити.
„Ако законът влезе в сила, ние ще отпаднем”, заяви Симо Симов, Национално сдружение на търговците и превозвачите на горива.
„Това е едната теза, другата е, че се дава контрабанден прозорец от 5 месеца”, коментира Радосвет Радев.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.