Това сочат пазарни данни

Тоалетната хартия вече не е проблем в Испания. Рафтовете в супермаркетите са заредени. Вместо санитарния продукт испанците панически купуват бира, вино, маслини, картофен чипс и шоколад. Или поне ги консумират повече от обичайното на фона на националната карантина, въведена на 15 март. Това сочат пазарни данни, предава БТА.

Според изданието Inforetail миналата седмица испанците са закупили 80% повече бира и 60% повече вино в сравнение с предходната.

Още по-популярни се оказват маслините - продажбите им са се повишили с 94%.
Увеличение с между 76 и 87% се отчита и в продажбите на картофен чипс, шоколад, сладолед и аншоа.

КРАЖБА ПО ВРЕМЕ НА ПАНДЕМИЯ: Ръст на битовата престъпност в Испания

Испанците, които обикновено се социализират по кафенета и на открито, сега "отварят" собствени барове у дома, коментира всекидневникът "Паис".

Продажбата на тоалетна хартия в Полша скочи с 600%

Психоложката Олга Кастаниер проследява промененото поведение на своите сънародници по отношение на пазаруването, тревожността, причинена от вируса, както и стриктния полицейски час. "Човек не яде пържоли, когато е подложен на голям стрес. В подобни ситуации тялото жадува за захар и мазнини", казва тя пред "Паис".

"Сега ще се срещна с приятелите си в Skype, за да пийнем няколко бири", признава психоложката. 

ВСИЧКО ЗА КОРОНАВИРУСА У НАС И ПО СВЕТА ЧЕТЕТЕ ТУК

Светът е изправен пред изпитанието COVID-19. Само заедно можем да се справим с него. Борбата с вируса е отговорност на всеки от нас. Бъдете дисциплинирани и спазвайте препоръките на експертите. Погрижете се за себе си, за близките си и за околните.

Останете си вкъщи – пазете човешкия живот!

НОВА БРОУДКАСТИНГ ГРУП