Причината е пропадане и разместване на настилката на места
Два месеца след второто пренареждане на жълтите павета в София, може да се наложи пореден ремонт. За това сигнализират от Столичната община. Причината е пропадане и разместване на настилката на места и отваряне на фуги.
Сагата с пренареждането на жълтите павета започна преди около година. След първия ремонт, още на първата седмица, настилката се размести. От общината обявиха, че следва ново пренареждане. Вторият опит започна през лятото и приключи през септември.
Ремонтът на жълтите павета приключи, пуснаха движението
Беше използвана нова технология - паветата се сортират предварително, а през десет метра се слагат метални профили. Дефектите обаче вече са видими.
Бившите управляващи от ГЕРБ обясниха, че за ремонта в засегнатия участък не е платено на фирмата изпълнител, а новият кмет може да наложи неустойки в размер на 5 млн. лв. Припомниха и че от Националния институт за недвижимо културно наследство не са одобрили идеята за полагане на смола във фугите и така се е стигнало до технологията с метални профили.
„Консултирал съм се с експертите и те са на мнение, че заради дъждовете и заради трафика, около металните шини се е получило пропадане заради слягането на пясъка. Затова е добре да се помисли за нов вариант със смола и всяко едно паве да си има свое гнездо”, коментира общинският съветник от ГЕРБ-СДС Антон Хекимян.
Решетка на шахта пред Президентството проби купето на кола (ВИДЕО)
Фирмата изпълнител ще бъде глобена, заявиха от ПП- ДБ (Спаси София). Нова технология на редене обаче няма да има. „От 1906 година до ремонта на ГЕРБ паветата не се бяха приплъзнали. Предстои да уточним точно какво трябва да бъде направено, най-вероятно ще е необходимо да бъдат премахнати металните профили, които в момента създават проблем за настилката”, уточни общинският съветник от ПП-ДБ (Спаси София) Стефан Спасов.
От опозицията в лицето на БСП поискаха отговорността да се поеме от главния архитект на София Здравко Здравков. „Няколко пъти създаваха тестови площадки, експериментираха, пробваха много технологии и избраха тази. Очевидно не е подходяща, след като две години продължаваме да си говорим за жълтите павета”, посочи общинският съветник от „БСП за България” Иван Пешев.
От фирмата изпълнител „Трейс” заявиха, че са само изпълнители на проекта и са следвали заданията на общината.