Снимка: iStock
Тази информация вече няма да се употребява за персоналация на рекламите
Съдът на ЕС днес въведе ограничения за използването на лични данни на потребителите, включително за сексуалната им ориентация, с рекламни цели от страна на платформи като Facebook.
Употребата на данни за целенасочена реклама "без ограничения във времето и без разграничения на вида на данните" представлява нарушение на Общия регламент за защита на данните на ЕС, се казва в изявление на съда.
Meta взима снимките и постовете ни от Facebook и Instagram от юни, за да тренира изкуствен интелект
Делото бе заведено от австрийския активист за защита на данните Макс Шремс, който вече спечели две големи съдебни дела срещу Facebook, които доведоха до промени в начина на обмен на данни между САЩ и ЕС.
Шремс, който на публично събитие споделил, че е хомосексуалист, завел настоящето дело в австрийски съд, тъй като Facebook използвал тази информация, както и други негови лични данни, за целенасочена реклама без времеви ограничения.
Австрийският съд се обърнал към европейските съдии в Люксембург със запитване за интерпретация на Общия регламент за защита на данните на ЕС.
Meta събира цифровите данни на потребители на Facebook, които посещават други сайтове и приложения, което използване на тази информация, за да персонализира рекламите.
Съдът постанови, че обобщаването, анализът и обработката на всички лични данни за целите на целенасочената реклама без ограничение във времето или разграничение между различните видове данни противоречи на принципа за свеждане на данните до минимум, постанови съдът.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase