За чорапите, селфитата и хумора на младите и по-възрастните

Склонността към чорапи, скрити в ниски маратонки, е само една от причините милениалите - хората, родени между 1981 и 1996 г., да бъдат смятани от следващото поколение – Z, за твърде демоде.

Други поводи за подигравки към милениалите са:

• розовият цвят,

• 🎃 латето с вкус на тиква,

• 👖изборът на дънки – skinny, mom и хипстърските baggy,

• 🥑 манията им по авокадото върху препечена филия – Джен Z предпочита матча,

• 😂 прекомерната употреба на емотикони за сълзи от смях (за зумърите черепчето изразява смях и означава „ще умра от смях”),

• кратък миг мълчание в началото на видео или гласово съобщение - смята се, че се дължи на това, че милениалите обичат да проверяват дали устройството им наистина записва.

Те обикновено самоиронични, често се включват в шегите по свой адрес под хаштагове като #millennialsoftiktok.

► Да бъдеш милениал

Всичко това води дотам, че през последните години милениалите – някогашните млади и модерни, които изглеждаха толкова прогресивни в сравнение с откъснатите от реалността бейби бумъри и леко безличното поколение Х – са се превърнали в... малко криндж.

Снимка: iStock

Родените през този период обаче не са живели във времето на технологиите – не са имали смартфони, социални мрежи, стрийминг канали. В същото време по-възрастните от тях ги определят като мързеливи, разглезени и чувствителни. Но милеаниалите са онези, които изграждат моста между предходното аналогово поколение и новото дигитално.

И все пак може да бъде малко стресиращо да се събудиш една сутрин и да осъзнаеш, че вече си изместен.

В същото време обаче някои милениали отказват да приемат новия си статус и се чувстват засегнати. Те казват, че са проправили пътя на по-младите и се определят като „костеливи орехи” с висока трудова етика.

► 😎 vs❌😎 "Война" на поколения

Кога обаче се случи тази осезаема промяна от „готино“ към „демоде“?

Според 41-годишната Лизи Черник повратната точка е била пандемията.

„Много от по-възрастните милениали, включително и аз, бяхме към края на парти ерата си около времето на локдауна. Пандемията ускори това и когато излязохме от локдауна, поколението Z вече беше поело модната култура с нови тенденции”, казва тя.

Инфлуендърът Лора Пърсън, която е на 40 години, споделя, че е забелязала промяна в онлайн пространството по време на COVID-19.

„Интернет беше моето място преди, а сега има цяла нова вълна от хора без опит и авторитет, които успяват да изграждат кариера в Instagram и TikTok”, казва тя.

Пърсън има приятели от поколението Z, но отказва да бъде определяна само с една дума. „Ако някой се срамува да го наричат милениал, значи дава на една дума прекалено голяма власт”, споделя още инфлуенсърът.

► Нищо ново под Слънцето

Разбира се, критиката към поколенията не е нещо ново. В края на 2010 година, например, милеаниалите измислят фразата „OK, бумър“ за отхвърляне на възгледи на поколението на бейби бумърите.

Снимка: iStock

Но тази настоящата „война” между зумъри и милениали е много по-силно изразена заради новото „бойно поле” – интернет.

► Поколенията, интернетът и онлайн образите

Д-р Каролина Аре, изследовател в областта на социалните медии в Университета Нортъмбрия, казва, че повечето разговори на поколението Z за това, че милениалите са демоде, се водят онлайн.

Аре, която също е милениал, предполага, че различните подходи на двете поколения към присъствието им онлайн често правят милениалите да не изглеждат модерни в очите на по-младите.

• Милениалите изграждат личността си в онлайн мрежата доста грижливо и с определена естетика. В същото време Джен Z залагат на ненатрапчивата и хаотична форма на изразяване.

• Младите от поколение Z смятат, че това, което прави милениалите демоде основно е начинът, по който „подреждат живота си”. 

♦ 🤳Селфитата

Милениалите правят селфитата с предната камера на телефона, от долен ъгъл, лицето е голямо и усмихнато, в ъгъла на кадъра.

Снимка: iStock

Поколението Z предпочита задната камера и бутона за сила на звука, използвайки 0.5х широкоъгълната опция, за да създаде снимка с широкоъгълен обектив, където голямата и изкривена ръка на снимащия стърчи в долната част на кадъра.

Снимка: iStock

• Милениалите също така са „застинали”, сковани на снимките, с чаша в ръка, приведени леко напред.

• Зумърите са по-самоуверени, по-спонтанни и дори умишлено по-нефотогенични.

• Милениалите също така по-често правят селфита, опитват се да поддържат професионален и дори „полиран” образ.

•  Джен Z-тата приемат хаоса на света много по-добре.

► Хуморът и поколенията

Шегите на зумърите към милениалите до известна степен се дължат и на различното чувство за хумор, който се оформя и от различните житейски преживявания.

• Хуморът на милениалите обикновено е самоироничен и лесен за разпознаване.

• Поколението Z залага повече на абсурдността, иронията и мета-хумора. Заради времето, в което живеят, и трусовете в обществата, хуморът им понякога не е само по-ироничен и абсурден, но дори и леко циничен и гневен.

„Ако не се смея, ще заплача”, казват някои от зумърите.

► Най-готиното е да знаеш кой си

• Сам Харингтън - Лоу е 55-годишен основател и главен редактор на списание Silver. Той е от поколението Х - родени между 1965–1980 г, и казва, че „безспорно това е най-готиното поколение”, тъй като на тях "просто не им пука”

• Дейзи Джоунс, която е на 32 години и е представител на милениалите, а също така пише за „Вог”, смята, че „готиното” не идва от прекалените усилия или прекалената загриженост. Тя споделя, че няма интерес към тенденциите как изглеждаш – дали си "готин" или "криндж". Дейзи обаче допълва, че това, което я дразни, е, че младите смятат, че те са първите, израсли с интернет.

Истината е, че е невъзможно да се дефинира какво е „готино” – за един човек е едно, за друг – друго.

Снимка: iStock

Може би всички трябва да носим чорапите си така, както ни харесва – за поколението Y – да бъдат почти „невидими”, а за поколението Z – над клиновете, до средата на прасците.

"С възрастта това вече няма значение, защото започваш да имаш усещане кой си всъщност. А вероятно това е най-готиното за един милениал днес”, завършва Дейзи Джоунс.

Редактор: Цветина Петрова
Източник: The guardian