
Снимка: iStock
За чорапите, селфитата и хумора на младите и по-възрастните
Склонността към чорапи, скрити в ниски маратонки, е само една от причините милениалите - хората, родени между 1981 и 1996 г., да бъдат смятани от следващото поколение – Z, за твърде демоде.
Други поводи за подигравки към милениалите са:
• розовият цвят,
• 🎃 латето с вкус на тиква,
• 👖изборът на дънки – skinny, mom и хипстърските baggy,
• 🥑 манията им по авокадото върху препечена филия – Джен Z предпочита матча,
• 😂 прекомерната употреба на емотикони за сълзи от смях (за зумърите черепчето изразява смях и означава „ще умра от смях”),
• кратък миг мълчание в началото на видео или гласово съобщение - смята се, че се дължи на това, че милениалите обичат да проверяват дали устройството им наистина записва.
Те обикновено самоиронични, често се включват в шегите по свой адрес под хаштагове като #millennialsoftiktok.
► Да бъдеш милениал
Всичко това води дотам, че през последните години милениалите – някогашните млади и модерни, които изглеждаха толкова прогресивни в сравнение с откъснатите от реалността бейби бумъри и леко безличното поколение Х – са се превърнали в... малко криндж.
Снимка: iStock
Родените през този период обаче не са живели във времето на технологиите – не са имали смартфони, социални мрежи, стрийминг канали. В същото време по-възрастните от тях ги определят като мързеливи, разглезени и чувствителни. Но милеаниалите са онези, които изграждат моста между предходното аналогово поколение и новото дигитално.
И все пак може да бъде малко стресиращо да се събудиш една сутрин и да осъзнаеш, че вече си изместен.
В същото време обаче някои милениали отказват да приемат новия си статус и се чувстват засегнати. Те казват, че са проправили пътя на по-младите и се определят като „костеливи орехи” с висока трудова етика.
► 😎 vs❌😎 "Война" на поколения
Кога обаче се случи тази осезаема промяна от „готино“ към „демоде“?
Според 41-годишната Лизи Черник повратната точка е била пандемията.
„Много от по-възрастните милениали, включително и аз, бяхме към края на парти ерата си около времето на локдауна. Пандемията ускори това и когато излязохме от локдауна, поколението Z вече беше поело модната култура с нови тенденции”, казва тя.
Инфлуендърът Лора Пърсън, която е на 40 години, споделя, че е забелязала промяна в онлайн пространството по време на COVID-19.
„Интернет беше моето място преди, а сега има цяла нова вълна от хора без опит и авторитет, които успяват да изграждат кариера в Instagram и TikTok”, казва тя.
Пърсън има приятели от поколението Z, но отказва да бъде определяна само с една дума. „Ако някой се срамува да го наричат милениал, значи дава на една дума прекалено голяма власт”, споделя още инфлуенсърът.
► Нищо ново под Слънцето
Разбира се, критиката към поколенията не е нещо ново. В края на 2010 година, например, милеаниалите измислят фразата „OK, бумър“ за отхвърляне на възгледи на поколението на бейби бумърите.
Снимка: iStock
Но тази настоящата „война” между зумъри и милениали е много по-силно изразена заради новото „бойно поле” – интернет.
► Поколенията, интернетът и онлайн образите
Д-р Каролина Аре, изследовател в областта на социалните медии в Университета Нортъмбрия, казва, че повечето разговори на поколението Z за това, че милениалите са демоде, се водят онлайн.
Аре, която също е милениал, предполага, че различните подходи на двете поколения към присъствието им онлайн често правят милениалите да не изглеждат модерни в очите на по-младите.
• Милениалите изграждат личността си в онлайн мрежата доста грижливо и с определена естетика. В същото време Джен Z залагат на ненатрапчивата и хаотична форма на изразяване.
• Младите от поколение Z смятат, че това, което прави милениалите демоде основно е начинът, по който „подреждат живота си”.
♦ 🤳Селфитата
Милениалите правят селфитата с предната камера на телефона, от долен ъгъл, лицето е голямо и усмихнато, в ъгъла на кадъра.
Снимка: iStock
Поколението Z предпочита задната камера и бутона за сила на звука, използвайки 0.5х широкоъгълната опция, за да създаде снимка с широкоъгълен обектив, където голямата и изкривена ръка на снимащия стърчи в долната част на кадъра.
Снимка: iStock
• Милениалите също така са „застинали”, сковани на снимките, с чаша в ръка, приведени леко напред.
• Зумърите са по-самоуверени, по-спонтанни и дори умишлено по-нефотогенични.
• Милениалите също така по-често правят селфита, опитват се да поддържат професионален и дори „полиран” образ.
• Джен Z-тата приемат хаоса на света много по-добре.
► Хуморът и поколенията
Шегите на зумърите към милениалите до известна степен се дължат и на различното чувство за хумор, който се оформя и от различните житейски преживявания.
• Хуморът на милениалите обикновено е самоироничен и лесен за разпознаване.
• Поколението Z залага повече на абсурдността, иронията и мета-хумора. Заради времето, в което живеят, и трусовете в обществата, хуморът им понякога не е само по-ироничен и абсурден, но дори и леко циничен и гневен.
„Ако не се смея, ще заплача”, казват някои от зумърите.
► Най-готиното е да знаеш кой си
• Сам Харингтън - Лоу е 55-годишен основател и главен редактор на списание Silver. Той е от поколението Х - родени между 1965–1980 г, и казва, че „безспорно това е най-готиното поколение”, тъй като на тях "просто не им пука”
• Дейзи Джоунс, която е на 32 години и е представител на милениалите, а също така пише за „Вог”, смята, че „готиното” не идва от прекалените усилия или прекалената загриженост. Тя споделя, че няма интерес към тенденциите как изглеждаш – дали си "готин" или "криндж". Дейзи обаче допълва, че това, което я дразни, е, че младите смятат, че те са първите, израсли с интернет.
Истината е, че е невъзможно да се дефинира какво е „готино” – за един човек е едно, за друг – друго.
Снимка: iStock
Може би всички трябва да носим чорапите си така, както ни харесва – за поколението Y – да бъдат почти „невидими”, а за поколението Z – над клиновете, до средата на прасците.
"С възрастта това вече няма значение, защото започваш да имаш усещане кой си всъщност. А вероятно това е най-готиното за един милениал днес”, завършва Дейзи Джоунс.
Редактор: Цветина ПетроваПоследвайте ни