Повечето не виждат нищо срамно в идеята да продадат по интернет подарената им вещ

Коледа и Нова година са загубили предишното си значение за французите и са се превърнали в консуматорски празници. Това сочи проучване на Института за изследване на общественото мнение „Опиниънуей”, цитирано от ИТАР-ТАСС.


Според данните близо 60 на сто от французите били готови да препродадат подаръците, които предстои да им направят техни близки. Най-забележима е промяната сред младите. Повечето французи на възраст 18-24 години не виждат нищо срамно в идеята да продадат по интернет подаръка, който не им е харесал.


Много от хората на възраст от 25 до 34 години също смятат, че може да се извлича полза от подаръците, независимо от кого са поднесени, а в период на криза това дори било наложително.


В последно време голяма популярност придобиват подаръци като дискове с музика или филми, следвани от компютърните игри. Книгите били на последно място. Въпреки това повече от 70 на сто от анкетираните французи разкриват, че ще се срамуват, ако дарителят им научи, че подаръкът им е попаднал в напълно непознати хора. Затова най-често се препродават подаръците от далечни роднини.