2013-та е била най-стабилна откъм музикални продажби в Европа

Според официалните данни за 2013-та година Япония дърпа световния музикален пазар назад. Това се дължи и на факта, че топ 10 на най-продаваниете артисти в страната на изгряващото слънце са местни, а пазарът им не е преминал към дигитална търговия.


Данните са на Световната федерация на звукозаписната индустрия. Продажбите на музика в Япония през 2013-та са се понижили с рекордните 16,7%. Те повличат след себе си продажбите в световен мащаб, които са паднали с 3,9%, в сравнение с миналата година.


Най-големият музикален пазар в САЩ и вторият по големина в Япония влияят върху глобалното потребление на музика.


Тенеденцията е физическата продажба на CD-та да се заменя от новите услуги на смартфон устройствата, които позволяват теглене от Интернет. Броят на потребителите на тези нови платформи се очаква да нарасне до 100 милиона души през следващите няколко години.  


2013-та е била най-стабилна откъм музикални продажби в Европа и сме отбелязали първия си растеж от 13 години насам.