Във вторник бяха приети 1600 допълнения към предлаганите промени в правилата за дейността на международните превозвачи

България загуби битката за промените в правилата за превозите в Европа. ЕП насрочи за четвъртък в 12.00 ч. българско време гласуването на над 1000 предложения за допълнения към внесените законопроекти за промяна на правилата за дейността на превозвачите. Депутатите не приеха предложението на българските си колеги гласуването да бъде отложено. "Против" отлагането се обявиха 269 евродепутати, а "за" него - 217. Председателят на ЕП Антонио Таяни уточни, че ще бъдат обединявани текстове със сходно значение, за да се съкрати времето за гласуване.

Според българските евродепутати обаче войната не е загубена. Следващата им цел: да не допуснат пакетът „Мобилност” да стигне до второ четене в средата на април.

ПАКЕТЪТ "МОБИЛНОСТ": ЕП не даде мандат за преговори

"Това е петият пореден опит законопроектите да се върнат в дневния ред", отбеляза евродепутатът Андрей Новаков. По неговите думи това е първият подобен случай в историята на ЕП. "Нито една стъпка не бе предприета за постигането на компромис", добави Новаков.

„Очаквахме този резултат, казах ви нашата възможност - златна и проспана - беше миналия понеделник в Страсбург”, заяви Ангел Джамбазки.

Евродепутатът от групата на социалистите Исмаил Ертуг, автор на един от трите законопроекта, призова ЕП да гласува, защото това се очаква от превозвачите. "Напълно излишно е да отлагаме", добави той.

В четвъртък ЕП гласува допълненията към промените на правилата за превозвачите

Във вторник Комисията по транспорт гласува 1600 допълнения към предлаганите промени в правилата за дейността на международните превозвачи. Повечето от текстовете получиха достатъчно голяма подкрепа, за да бъдат внесени за гласуване в пленарната зала на 4 април. Участвали в гласуването евродепутати отбелязаха, че председателят на ЕП Антонио Таяни е очаквал да бъдат постигнати компромиси. Такова усилие обаче не е било направено. 

В четвъртък сутринта българските евродепутати имат среща с Таяни, за да се реши как ще бъдат гласувани всички 1125 поправки в пакета „Мобилност” - групирани или една по една.

„Ако председателят утре си позволи да неглижира резултата от Комисията по транспорт вчера, а именно да има отделни 1125 гласа - това ще бъде поредно потъпкано правило, което този парламент ще си позволи по отношение на пакет „Мобилност”, заяви Новаков.

„Утре уверявам ви, ще бъде такъв хаос, какъвто никога не е виждан в този законодателен дом - газят брутално всички правила”, заяви Джамбазки.

След вота на първо четене промените отново ще бъдат обсъждани с румънското председателство и Европейската комисия.

„Много пъти предупреждавам привържениците на другата теза и на другата страна, че при такова положение ще се получи нещо, от което всички ще са нещастни”, заяви Сергей Станишев.

Десетки лобистки организации от години работят за приемане на пакета „Мобилност”. Най-големите лобисти са от страните от центъра на Европейския съюз - Германия, Франция, страните от Скандинавието. Сред тях е и Асоциацията за товарен транспорт във Великобритания.

„Повечето от тези правила ще бъдат прилагани и за британските превозвачи и ние ще продължаваме да се борим за нашите членове, независимо къде развиват дейност във Великобритания, Европа или други части на света”, заяви Сара Лауади - мениджър по европейска политика към Асоциация за товарен транспорт във Великобритания.

Сара Лауади не каза какви финанси са вложени в лобиране за така наречения пакет „Макрон” и подчерта, че прилагането на правилата за командированите работници в транспортния бранш ще бъде в тежест и на британските компании.

„Пакетът „Мобилност” не е битка между западните и източните европейски държави, както се опитват да я представят. Всички ние трябва да търсим подобряване на условията за шофьорите и за транспортния бизнес”, заяви Сара Лауади.

Според българските евродепутати резултатът няма да е по-добри условия за шофьорите, а изсмукване на работната ръка у нас и убиване на конкуренцията, която предлага по-ниски цени.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.