Приходите на Google от реклама за периода октомври-декември са достигнали 46,2 млрд. долара, което е повишение с 22 процента на годишна основа
Американският холдинг Alphabet, който е компанията майка на Google, обяви печалба от 15,2 млрд. долара при приходи от близо 57 милиарда за четвъртото тримесечие на 2020-та година. Това е повишение с 23 процента на годишна база.
За всички 12 месеца пък приходите на компанията са достигнали 182 милиарда и половина, с печалбата от 41,2 млрд. долара. За 2019 г. показателите бяха съответно над 161,8 млрд. долара и 34,2 млрд. долара.
Резултатите надминаха очакванията на анализаторите от Уолстрийт, а инвеститорите приветстваха добрите цифри, вдигайки котировките на холдинга с 8 процента в разширената търговия във вторник.
Google заплашва да спре търсачката си в Австралия
Приходите на Google от реклама за периода октомври-декември са достигнали 46,2 млрд. долара, което е повишение с 22 процента на годишна основа. Ръст от 10 на сто имаше и между юли и септември, докато в през месеците април, май, юни рекламните приходи на Google се свиха с 8 процента, заради практически спрялата американска икономика в следствие на пандемията.
За първи път Alphabet изнесе и финансовите резултати от облачните услуги на Google. Приходите от този бизнес в края на 2020 г. са били около 13 млрд. долара, но при обща загуба от над 5,6 млрд. долара. Рекламите в платформата за видео съдържание ЮТюб са донесли почти 6,7 млрд. долара чрез четвъртото тримесечие, което е скок с 46 процента на годишна основа. Увеличили са се също броят на зрителите и времето, което те прекарват в гледане на видеа.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и и HUAWEI AppGallery ТУК.