Темата предизвика дискусия между регионалния министър, ДНСК и АПИ

Регионалното министерство - с амбициозни планове за следващите години. На работна среща с представители на Агенция “Пътна инфраструктура” и “Автомагистрали”, министър Гроздан Караджов поиска пълна информация за ключовите проекти на институциите. Сред тях са и магистралите.

Графикът на фирмите за строеж на пътища у нас изглежда пълен. Плановете на сегашната власт са до 2027-а година да имаме още една завършена магистрала – „Хемус”. Това обаче ще се случи само ако няма забавяния и обжалване. Пак в този срок - 2027-а година, трябва да е готов скоростният път Видин - Ботевград.

Ще минава ли АМ „Струма” през Кресненското дефиле

С доста по-скорошен срок на изпълнение се оказва пускането на магистрала “Струма” в частта до Кресненското дефиле. Срокът е до края на тази година, защото свлачище в района на тунел “Железница” забавя строителните дейности. Как обаче после магистралата ще продължи през дефилето - решение още няма.

И още за пътищата в страната, макар и в по-далечно бъдеще.

Автомагистралата “Русе-Велико Търново” може да бъде готова до 2030-а година по прогноза на АПИ. Друг проект - автомагистрала “Черно море”, можем да очакваме едва след 2032-а. Автомагистрала “Хемус”, около която имаше редица скандали в последните месеци, може да бъде довършена ако се намерят пари.

“Първият договор с “Автомагистрали” е подсигурен през 2018-та година с милиард и 350 милиона, от които към момента са разплатени 850”, разкри  инж. Бисер Йорданов от Агенция “Пътна инфраструктура”.

Служебното правителство на Стефан Янев изтегли обратно 500 млн. от “Автомагистрали” миналата година, за да бъдат разпределени към медиците, пенсионерите и бизнеса.

“От целия обем на този финансов ресурс, към момента имаме малко над два милиона лева. 330 милиона лева са ни необходими за 2022-а година”, допълни  инж. Йорданов.

МРРБ започва одит и ремонт на пътищата у нас

Автомагистрала “Европа” обаче се оказа ябълката на раздора между регионалния министър и АПИ. Причината - сигнали за неадекватни обезопасителни съоръжения.

Сред нарушенията, които министърът показа, са мръсните светлоотразители и табели, както и липсата на обезопасителни ограждения на места по трасето. От АПИ обаче заявиха, че не могат да санкционират изпълнителя за това.

“Ние, гражданите на България, плащаме сметката. И няма как да бъдем оставени обезоръжени от страна на администрацията пред изпълнителя. Той строи там като башибозук, а ние - нямали сме инструменти”, заяви министър Караджов. Оказа се, обаче, че ДНСК могат.

“ДНСК има механизмите и закона и ще образува административни наказателни производства срещу участниците в строителството за това безобразие, което видяхме”, категорична беше инж. ЛИЛЯНА ПЕТРОВА, началник на институцията.

Очаква се този участък от “Европа” да бъде завършен до средата на тази година. Без крайна дата за довършване остава автомагистрала “Струма”. Причина е проблемният участък през Кресненското дефиле, където още не е намерен подходящ вариант.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.