Снимка: iStock
Рекламодателите намалиха разходите, за да се справят с инфлацията
Компанията майка на Google - Alphabet, отчете по-ниски от очакваните тримесечни приходи заради икономическото забавяне в бизнеса с дигитални реклами. Това задуши корпоративните разходи и предизвика масови съкращения.
Компанията майка на Google съкращава близо 12 000 работни места
Акциите на Alphabet, които загубиха около 40% от своята стойност през 2022 г., се понижиха с допълнителни 4% в следборсовата търговия. Приходите от реклама на Google, включително и на Youtube, паднаха до 59 млрд. долара. Причината - рекламодателите намалиха разходите, за да се справят с постоянната инфлация, високите лихви и страховете от рецесия.
Нетната печалба на Alphabet се серина до 13 млрд. долара от 20 млрд. в предишния отчетен период. В същото време приходите бележат лек ръск, но остават под очакванията на анализаторите.
В същото време основният конкурент - Meta, впечатли със своите резултати, обещавайки да намали допълнително разходите.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Маргарита Стоянчева