Снимка: iStock
През 2024 г. близо 1,5 милиарда души в световен мащаб ще имат правото да гласуват
През 2024 г. в повече от 40 държави, включително САЩ, ще се проведат избори. Според анализатори изкуственият интелект, дезинформацията и безопасността на журналистиката ще бъдат най-големите проблеми за редакциите, съобщава Voice of America (VOA).
Президентските избори в Аржентина ппоказаха какво може да направи генеративният изкуствен интелект в предизборната кампания. Хавиер Милей и неговият съперник Серхио Маса използваха технология за изкуствен интелект, за да изготвят плакати и видеоклипове, с които да популяризират кампаниите си и да се опитат да се дискредитират взаимно.
Новинарските редакции се подготвят за годината, която според мнозина може да се окаже предизвикателна за журналистите. "Свободата на словото е залегнало в Първата поправка на американската Конституция. Но ние живеем във време, в което много политици поставят под въпрос важността на независимите медии и на журналистиката", казва Клейтън Уеймърс, изпълнителен директор на американския офис на "Репортери без граници".
Форумът в Давос: Дезинформацията е най-големият риск за държавите
По време на президентските избори в САЩ наблюдателите документираха нападения, арести и заплахи, докато американците се бореха с кампаниите, пандемията и масовите протести срещу расовата несправедливост.
"С изборите през 2024 г. най-големите предизвикателства за медиите ще бъдат изкуственият интелект и дезинформацията", казва Voice of America (VOA). Основен проблем за Шарон Мошави и нейния екип от Международния център за журналисти (ICFJ) е изкуственият интелект, който според нея може да заблуди дори най-съобразителните гласоподаватели. "Генеративният изкуствен интелект бързо променя информационната система и журналистите са много загрижени от това. Те се опитват да се справят с дийп фейк съдържанието и дезинформацията", казва Мошави.
Как ЕС участва във войната срещу дезинформацията
Организацията "Репортери без граници" е създала база данни за проследяване на нарушенията срещу медиите в САЩ. Индексът на свободата на пресата в отделните щати ще изследва фактори като плурализъм на новинарските издания, които отразяват местни проблеми, наред с други предизвикателства. С началото на предизборната кампания в САЩ анализаторите твърдят, че доверието в медиите ще бъде важно, съобщава VOA.
"Смятам, че има дълбока връзка между доверието в информацията и силата на дезинформацията. Мисля, че всички новинарски организации трябва да се съсредоточат върху доверието", посочва Шарон Мошави.
При положение че през 2024 г. е планирано да гласуват около 1,5 милиарда души, включително 168 милиона в САЩ, експертите твърдят, че независимата журналистика ще бъде от ключово значение за поддържането на демокрацията, посочва VOA.
Редактор: Цветина Петрова