В Европа това ще бъде за сметка на европейските, японски и корейски марки
Китайските автомобилостроители ще са завладели една трета от световния пазар до 2030 г. и към съответния момент ще продават 9 млн. коли годишно извън Китай. Това прогнозира консултантската компания Alix Partners, цитирана от ДПА.
В Европа това ще бъде за сметка на европейските, японски и корейски марки, според експерти в бранша.
Производствените разходи за електромобил в Китай са с една трета по-ниски, отколкото в Европа, циклите в развойната дейност са по-кратки от тези на глобалните конкуренти, а китайските производители разширяват пазарния си дял с "агресивно ценообразуване", установява изследването.
НСИ: БВП е 43 млрд. лв за първото тримесечие, годишната инфлация за май 2,3%
"Новите мита на ЕС за китайските коли могат да забавят вноса в краткосрочен план и да подкрепят продажните цени, но също така и ще ускорят местното производство на китайски автомобили и компоненти в Европа", посочва експертът в сектора Фабиан Пионтек.
Германските производители също усещат конкуренцията на китайските автомобилостроители в Китай.
Редица компании през последните години са насочили вниманието си към производството на електромобили, макар растежът в търсенето да се забавя. Пазарният дял на електромобилите в Европа все пак скочи от 20 процента тази година до 45 процента през 2030 г., прогнозира Alix Partners.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase