Заключението на военното министерство е, че има „неоправдано висок риск при изпълнение на фигури от сложния пилотаж"

Какво стои зад формулировката „неоправдано висок риск при изпълнение на фигури от сложния пилотаж"? Това е заключението в доклада на МО за авиокатастрофата на „Граф Игнатиево”.

МО: Пилотска грешка е причина за авиокатастрофата край "Граф Игнатиево"

Според доклада пилотите е трябвало да изпълнят две фигури от висшия пилотаж, изискващи скорост и определен ъгъл спрямо хоризонта, на пределно малка височина. След първата фугира е започнало изпълнение на втора вертикална фигура на височина по-малка от предписаната за безопасност от 200 метра. А скоростта, с която са влезли във вертикалната фигура, е била със 165 км/ч. по-ниска от предписаната 625 км/ч. Или влизането във фаталната фигура на височина 68 метра и скорост - 455 км/ч. е довело до невъзможност да се набере достатъчен запас от височина с необходимата скорост за завършване на фигурата.

„Според мен са нарушени първоначалните условия за въвеждане на самолетна вертикала и изобщо на цялото задание. Тази височина - 68 метра, за мен е малко непонятна. Би трябвало да бъде минимална височина 100 метра. Според мен скоростта за въвеждането на самолетната вертикална фигура е недостатъчна. Максималната му скорост е 750 км и за да не бъде рисково изпълнението на вертикалната фигура, би трябвало да е към 600-650 км да се тръгне нагоре, с максимален режим на работа на двигателя. Добре е, че няма отказ на авиационната техника, там няма проблеми. Остава единствено грешката на пилотите в техниката на пилотиране”, коментира Николай Калев, бивш военен пилот.
 

Редактор: Ина Григорова