Полетите за развлечение у нас обикновено се извършват от пилоти любители...

Полетите за развлечение у нас обикновено се извършват от пилоти любители. Те трябва да получат  сериозно обучение в областта на физиката, метеорологията, механиката на самолетите, както и на действащите закони на въздухоплаването.


Нисколетящите самолети или така наречената \"малка авиация\" се контролират от Министерството на транспорта, но отговорността за успешното кацане остава най-вече в ръцете на пилотите.


У нас пилотите любители са длъжни да преминат курс на обучение. Той включва 120 часа теория и 50 практика, или летене с помощта и контрола на инструктор.


Важно е да знаем, ако сме любители на силните усещания, че в България не се обучават пилоти за акробатични полети. Повечето частни самолети дори не са конструирани, така че да извършват опасни номера във въздуха.


Веднъж годишно всички летателни машини минават проверка по документи за техническа изправност. Преди всеки полет пилотът е длъжен да даде цялата информация за полета на ръководство въздушно движения.

 

Относно контрола на полетите - тук нещата остават в голяма степен в ръцете на вече обучените пилоти.