Някога сред водещите в Европа, днес обслужва земеделието с едва 60 машини
Заедно с Деня на авиатора, честваме и 65 години от създаването на Българската селскостопанска авиация. Десетилетия наред тя е сред водещите в Европа, с внушителен авиопарк и екип от пилоти и техници.
У нас днес са останали 60 машини. Стоян Георгиев, пилот с над 30-годишен стаж, притежава 5 самолета, с които извършва авиационни услуги в земеделието. Авиаторът признава, че докато преди години всяка една от машините е достигала до 150 летателни часа на сезон, то сега за цяла година тези часове не могат да бъдат заработени.
„Основният проблем е намаленият обем от работа, трябва да признаем, че нашите клиенти си накупиха много наземна техника”, отбелязва той.
В същото време, модерно земеделие без авиация не може да се развива, убедени са от бранша. В това е и надеждата им - че след 65 години малкото останали самолети у нас няма да бъдат приземени.
Повече за селскостопанската авиация ще научите от репортажа във видеото.