Макар и да са регистрирани тук, дни по-късно колите се пререгистрират и изнасят в чужбина

30% повече нови коли в България през първите месеци на годината в сравнение със същия период на 2013 г. Така страната ни се нарежда на второ място по ръст на продажбите на нови автомобили в Европа, след Португалия. Дали това означава, че хората печелят повече и могат да си позволят нови и по-скъпи автомобили?


На пръв поглед статистиката е повече от положителна. Все пак 30% повече нови регистрирани коли не е никак малко. Всъщност големият ръст на проценти не са чак толкова много бройки - хиляда коли за първите три месеца.


В тази автокъща са категорични - първо: кола втора ръка не означава задължително евтина кола. И още: търсенето на автомобили втора употреба си остава приоритет.


„Не купуват по-малко стари автомобили, имаме дори около 30. 35% ръст в продажбата на упоребявани автомобили”, твърди Мария Канинска - служител в автокъща.


Тогава остава въпросът - откъде идват високите проценти за регистрирани нови автомобили?


„Ние от години се намираме почти в страната на чудесата. Ще прибягна до израза на Алиса, че нищо не е такова, каквото изглежда”, обяснява Стоян Желев от Асоциацията на автомобилните производители.


Това, че са се увеличили продажбите на нови автомобили, далеч не означава, че колите се карат в България. Макар и да са регистрирани тук, дни по-късно се пререгистрират и изнасят в чужбина. С каква цел се прави това, обаче, не може да се каже категорично.


„От това никой не печели. Това не отразява икономическите цифри и икономическите процеси”, пояснява Стоян Желев.


Тоест ръстът на продажбите е хитър търговски ход, но за нас нещата не се променят - ще караме автомобилите си втора ръка още дълго време.


Повече по темата гледайте във видеото.


Репортер: Златина Зехирова