Един от начините е чрез "виртуален агент"

Google обяви поредица от финансови дарения и мерки за подпомагане на ваксинационните кампании в САЩ и по света. Сред тях е и така наречения "виртуален агент" за ориентиране на потребители с недостатъчен или никакъв достъп до интернет.

Достъпен чрез текстово съобщение, чрез онлайн чат или чрез мобилен телефон, той трябва да позволи записване на час за ваксиниране, както и за задаване на основни тематични въпроси на 28 езика.

Този инструмент е разработен от звеното на технологичния гигант, което се занимава със съхраняване информация в "облак", и е насочен главно към хора с ограничен достъп до интернет, се посочва в съобщение на компанията.

Желанието й  е по този начин да се улесни ваксинирането на общности в неравностойно положение на достъп до здравни грижи.

Google постепенно отваря офисите си в САЩ

Калифорнийската компания обеща да достави 250 000 дози на държави в нужда, да помогне за финансиране на временни центрове за ваксиниране в САЩ и да предостави 250 милиона долара за рекламни субсидии в помощ на правителства и здравни организации, сред които Световната здравна организация с цел информиране за текущи кампании.

Google  отбелязва, че в САЩ COVID-19 е засегнал много повече афроамериканското население и хората от латинска Америка, но въпреки това тези групи имат по-ниски нива на ваксиниране.

Нова функция ще позволи на Google да е в ролята на памет

Няколко големи технологични компании обявиха сходни инициативи. Amazon, Uber и Facebook също предоставиха ресурси или са внедрили дигитални инструменти в помощ на ваксинационните кампании.

Всички новини от NOVA NEWS гледайте в канала на телевизията във Vbox7.
Редактор: Илиян Ушеров