Откриването й би стеснило версиите, по които се работи за инцидента
Издирването на падналия в Черно море МиГ-29 продължава. Военноморските ни сили все още не могат да открият черната кутия на самолета.
Локализирани са обаче нови две места, където може да е паднал изтребителят. Те са на дълбочина между 65 и 75 метра.
Съпругата на загиналия пилот: Ще се видим отново, обичам те!
Вече трето денонощие продължава издирвателната акция в района на Шабла, след като вчера от Министерството на отбраната обявиха майор Терзиев за загинал. Оттогава насетне целта на операцията е да установи причините за авиокатастрофата.
През вчерашния ден бяха установени две точки в морето, където евентуално може да е паднал изтребителят. Те се обследват и ако времето позволява до събота следобед трябва да приключи обследването на дъното там. Тогава може и да е финала на операцията.
Екип на NOVA се среща с началника на отбраната адмирал Емил Ефтимов на стрелковия полигон в Шабла. Там той инструктира командващите различните родови войски на армията ни.
Над 60 часа след инцидента - изтребителят все още не е намерен в района, в който вчера се насочи търсенето.
„Непрекъснато се провеждат действията по установяване на контактите, които имаме и тяхното индексиране. Надяваме се да имаме резултат, но времевият показател в тази ситуация е разтегливо понятие”, заяви началникът на отбраната адм. Емил Ефтимов.
Липсата на резултат обаче вече притиска военнослужещите.
„На тази дълбочина, при тези условия и при тази температура, ако се открие черната кутия в близките 10 дни, данните ще бъдат достоверни”, допълни Ефтимов.
Мястото на издирването е с площ от 20 квадратни мили, а за обследването му са нужни 48 часа. Дори когато бъде намерен самолетът, операцията по изваждането му ще продължи още най-малко 24 часа. А тази нощ един от апаратите за дълбочинно изследване се е повредил.
При падането на самолета на борда му е имало още една ракета. Затова трябва да се действа внимателно.
„Оценяваме обстановката във всичките й аспекти и не искаме да допуснем никакво усложняване. Ракетата на морското дъно не е опасна. Би могло да бъде опасна, ако са непремерени действията по нейното изваждане”, каза Ефтимов.
Той коментира и изказванията на експерти, че до подобни инциденти се стига, заради проблеми в българската армия. И заради това, че българските пилоти летят “престъпно малко по 15-20 часа годишно”.
„От мое име, от името на неговите колеги, много моля да бъдем внимателни и да покажем уважение към майор Терзиев и неговата памет. Има много експертни мнения, които засягат професионализма и достойнството на българските летци. Нищо не потвърждавам, нищо не отричам”, каза адм. Емил Ефтимов.
Звеното за авиоинциденти разполага със срок от 30 работни дни, за да разследва случая.
Целта на военните е установяването на причините за инцидента, да стане възможно най-бързо.