Кутията вече е отворена

Отвориха черната кутия на разбилия се МиГ-29, но тя още не може да бъде разчетена.

Специалистите в авиобаза „Граф Игнатиево” са установили, че се е разхерметизирала. Корпусът е бил пълен с вода, имало е и остатъци най-вероятно от керосин. Има и скъсан лентов кабел.

СНИМКИ ВИЖТЕ ТУК

Експертите обясняват, че това не е фатално, но трябва да се свържат с производителя в Украйна, което ще отнеме време. Модул паметта вече е в комисията, която разследва инцидента. 

Междувременно в авиобаза „Граф Игнатиево” направиха демонстрация и показаха пред журналистите какво представлява черната кутия и какво точно е нарушено.

Как са протекли последните 13 секунди на майор Терзиев във въздуха? Отговорът на този въпрос се крие в черната кутия. Тя вече е отворена. Но към този момент информацията не може да бъде свалена.  Това стана ясно на брифинг в авиобаза „Граф Игнатиево”, по време на който беше показана черна кутия като тази, която е била в самолета, управляван от майор Терзиев.

„Това, което получихме вчера, беше защитеният корпус на регистратора. За съжаление имаше нарушаване на херметичността на корпуса. И той беше пълен с вода и имаше остатъци от петрол, най- вероятно керосин”, обясни майор Николай Матеев, старши инженер.

„В регистратора няма касети и други подобни. Свързан е посредством лентов кабел”, обясни още той.

Именно този лентов кабел се оказал скъсан, казват от авиобазата.

„Отсъстваше и ел. съединител”, каза майор Матеев.

Въпреки това прогнозите са обнадеждаващи.

„Нямаме основание да смятаме, че информацията е повредена”, заяви военният министър Георги Панайотов.

 

В черната кутия се крият отговорите на много въпроси, свързани главно с последните решения на пилота.

„Ще станат ясни последните секунди, дали е отклонил”, обясни ген. Николай Русев, началник на авиобаза „Граф Игнатиево”.

Жената на загиналия военен пилот с нейна версия за трагедията

Величко Дерузов, който е бивш пилот, управлявал МиГ, знае от какво значение са последните решения на пилота.

„След като е гледал навън, той е изгубил пространствена ориентировка. Борил се е с лоста, за да изведе самолета от това положение. И при най- малкото движение на лоста, автопилот се изключва”, обясни Дерузов.

Боен самолет на ВВС падна в Черно море

Черната кутия може и да отговори на въпросите за действията на пилота,  но не от нея се разбира какви команди е получавал майорът.

„Регистраторът не записва гласова информация. Той съдържа информация за пространственото положение на самолет. Но не записва глас”, обясни подполковник Людмил Вълков.

„Разговорите на хората, които са го командвали в кулата, се записват отделно”, обясни военният министър.

 

Иначе разследването напредва и пъзелът се подрежда, казва служебният министър. Затова вече имало и отговори на някои важни въпроси

„Условията за пускане на мишената са спазени. Пусната е от 7000 метра. Пусната е със скорост, която отговаря на изискванията. Т.е с 480 км в час при максимално 500 км в час”, каза Панайотов.

„Параметрите се виждаха и на радарите тук. Последните секунди не е бил на малка височина, бил е на средна височина. Но това не са секундите на разбиването, а точно преди стрелбата”, обясни ген. Николай Русев, началник на авиобаза „Граф Игнатиево”.

ВСИЧКО ЗА АВИОКАТАСТРОФАТА ЧЕТЕТЕ ТУК