Зрителка на Нова била накарана да се откаже от претенции към невнимателен шофьор...

 

Пострадала при инцидент в градския транспорт жена била накарана да подпише документ, че няма претенции към невнимателен шофьор.

 

На 15-ти юни Атанаска Миленова се качва в автобус 310. Малко преди возилото да стигне до крайната си точка, се случва инцидент. Водачът спира рязко и възрастната жена пада и наранява гърба си.

 

Останалите пътници и шофьорът й помагат да се изправи. Свалят я от автобуса и викат Бърза помощ. Атанаска обаче отказва да се качи в линейката и чака сина й да я прибере.

 

Междувременно на мястото пристигат служители на Столичния автотранспорт, които я карат да подпише документ за това, че няма да предявява искове срещу водача. 

 

Атанаска се прибира вкъщи. Прекарва два дни на легло преди да отиде на лекар. А когато отива разбира, че падането не е било никак безобидно. Оказва се, че има един счупен и два пукнати прешлена. Затова жената трябва да прекара следващите три месеца на легло и да носи медицински корсет. 

 

Притеснява се, че след като е заявила, че няма претенции към шофьора, няма право на обезщетение. Твърди, че никой не й е разяснил какви са правата й като редовен пътник. 

 

„Гражданинът, на когото се е случило нещо, трябва да дойде при нас, да подаде молба за издаване на акт за настъпило транспортно произшествие и за транспортна злополука", обясни Слав Монов, изпълнителен директор на Столичния автотранспорт. 

 

Актът се издава, ако инцидентът е докладван на диспечер и е регистриран. Необходимо е още медицинско свидетелство и редовен превозен документ – билет или абонаментна карта.

 

След като получи акта пострадалия се обръща към застрахователната компания. 

От Столични автотранспорт ни увериха, че отказът на Атанаска да предяви претенции към шофьора след инцидента не е от значение. 

 

Репортер: Нина Димитрова