Снимка: Архив, БГНЕС
Шефът на АПИ коментира, че последното трасе на магистрала "Тракия" ще е готово до юли
Алтернативният вариант на по-дълъг тунел под Шипка, би оскъпил с 450 милиона лева проекта. Това коментира шефът на Агенция „Пътна инфрастуктура” инж. Лазар Лазаров.
Повод за изказването му бе исканото от съда спиране на изпълнението на проекта преди окончателното произнасяне на Върховния административен съд за оценка на въздействие на околната среда. По думите на инж. Лазаров отлагането на цялото строителство във времето може да бъде рисково за целия проект.
Припомняме, че с анекс към договора крайният срок за изпълнение на отсечката бе удължен до средата на месец юли, но според разчетите трасето ще бъде готово до края на настоящия месец.
Инж. Лазаров коментира и проблемите със строителната фирма, която работи по рехабилитацията на пътя, минаващ през прохода „Петрохан”. Той обясни, че фирмата има финансови проблеми, които не са свързани с държавните плащания.
„Държавата е изплатила всички сертифицирани през миналата година разходи за строително-монтажни работи. До 15 април тази година всички строително-монтажни работи бяха прекратени заради зимния сезон и след това бяха възобновени. Лично съм се обадил на управителя на монтанската фирма с уверение, че този проект ще бъде финансиран въпреки недостига по програмата „Транзитни пътища 5”, увери шефът на Агенция „Пътна инфраструктура”.